رئیس‌جمهور کشورمان در گفت وگوی تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با بیان این‌که تهران آماده مشارکت فعال در روند بازسازی سوریه است، گفت: ایران در گام‌های سیاسی دولت سوریه نیز در کنار این کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۲۴

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران آماده مشارکت فعال در روند بازسازی سوریه است، عنوان کرد: روابط راهبردی ایران و سوریه ادامه می‌یابد و به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه، مسیر درست را با یکدیگر ادامه خواهیم داد. وی با تاکید بر این‌که آینده سوریه را ملت بزرگ سوریه باید بدون دخالت بیگانگان تعیین کند، افزود: آنهایی که فکر می‌کنند در خلأ قدرت در سوریه می‌توان برای آینده سوریه فکر کرد، سخن غیرعملی می‌گویند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که ایران در گام‌های سیاسی دولت سوریه نیز در کنار این کشور خواهد بود، گفت: در عین حال معتقدیم که معارضین دولت سوریه نیز باید از این فرصت مناسب استفاده درست کنند و در آینده سوریه بر مبنای جایگاه خود، سهم داشته باشند. روحانی به اظهارات سخیف یکی از مقام‌های کشورهای منطقه علیه ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و برادری و امنیت در کل منطقه است و بر همین اساس، اعتقاد داریم اگر برخی از سران کشورهای عربی چنین بی‌تجربه سخن می‌گویند، به نمایندگی از مردم خود حرف نمی‌زنند. وی با بیان این‌که این سخن از عجایب است که کشوری در منطقه ما ملت ایران را دشمن و رژیم صهیونیستی را دوست خود تلقی کند، اظهارکرد: متاسفانه مقام‌های ناپخته برخی از کشورهای منطقه، گاهی سخنانی می‌گویند که عین سخنان رژیم صهیونیستی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها