مرحله اول طرح توسعه بندر «شهید بهشتی» چابهار‌ با حضور رئیس جمهور و مقامات 27 کشور جهان نیمه اول آذر امسال به بهره برداری می‌رسد
کد خبر: ۱۰۹۶۶۴۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اعلام این خبر در چابهار،گفت: تاکنون از وزرای حمل و نقل 28 کشور جهان از جمله روسیه، ترکیه، چین، کره جنوبی و هند برای حضور در مراسم افتتاح طرح توسعه این بندر مهم و راهبردی دعوت به عمل آمده است.

محمد راستاد افزود: در مجموع حدود یک میلیارد دلار در فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی برای زیرساخت‌ها، روبناها و تجهیزات هزینه شده و تلاش شده است از بهترین و مدرن ترین تجهیزات برای این طرح استفاده شود.

وی گفت: در این مرحله 15 میلیون متر مکعب لایروبی انجام شده و هزار و 650 متر موج شکن و هزار و 700 متر مربع اسکله ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان این که با اجرای طرح توسعه بندر چابهار قابلیت پذیرش کشتی‌های 100 هزار تنی فراهم شده است، افزود: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که ظرفیت‌های بالایی برای ترانزیت کالای کشورهای منطقه دارد و امیدواریم با سرمایه‌گذاری انجام شده، این بندر در آینده نزدیک به جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور همچنین در بازدید از طرح توسعه بندر چابهار گفت: عملیات ترانزیت کالا از هند به افغانستان از طریق بندر چابهار با محموله 100 هزار تنی از موفقیت اخیر در این رابطه بود.

در بیست روز گذشته، محموله بزرگ گندم ترانزیتی هند به افغانستان با پهلو گیری چند کشتی در بندر چابهار و از طریق جاده ترانزیتی چابهار- میلک به این کشور ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها