معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد که کنترل ورود بیمه‌شدگان به صندوق بیمه رایگان همگانی در گرو آزمون وسع وزارت رفاه است.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۸۱

به گزارش ایسنا، آناهیتا کشاورز افزود: بر اساس مصوبه دولت و قانون بودجه، باید برای ورود به صندوق بیمه همگانی، آزمون ارزیابی وسع انجام شود که متولی آن وزارت رفاه است. از زمان آغاز اجرای این برنامه، کسانی که متمایل به استفاده از صندوق بیمه رایگان هستند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه آن به بیمه سلامت منعکس می‌شود. ما نیز بر اساس آن افراد را بیمه می‌کنیم. همچنین اگر متقاضی نخواهد ارزیابی وسع برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حق سرانه، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه همگانی ‌ریزش نداشته و به سمت افزایش رفته است؛ چون رایگان است و صدور دفترچه هم نیازی به انتظار ندارد. مردم هم وقتی بیمار می‌شوند به دنبال درمان می‌روند و خودشان را در همان مرکز درمانی بیمه می‌کنند. حدود ده میلیون و 400 هزار نفر تا الان دفترچه بیمه همگانی معتبر دریافت کرده‌اند.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تمدید سالانه بیمه همگانی، تصریح کرد: دولت بیش از 95 درصد از منابع بیمه سلامت را تعیین می‌کند؛ هر چقدر منابع مالی در نظر گرفته شود، ما موظفیم به همان اندازه هزینه کنیم، اما منابع اصولا کفایت نمی‌کند و معمولا در همه صندوق‌های خود با کسری روبه‌رو می‌شویم. در سال 95، 4400 میلیارد تومان در مجموع همه صندوق‌ها کسری منابع مالی داشتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها