همزمان با وقوع حادثه غمبار وقوع زمین‌لرزه‌ در استان کرمانشاه و برخی دیگر از استان‌های غربی کشور، شبکه‌های سراسری رادیو با هدف اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار و رخدادهای مربوط به مناطق حادثه‌دیده و ابراز همدردی با هموطنان زلزله‌زده اقدام به پوشش لحظه به لحظه آخرین وضعیت این مناطق و هموطنان آسیب دیده کردند.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۱۹

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو ایران از زمان وقوع حادثه زلزله در کرمانشاه به عنوان رادیویی مرجع و ملی که پوششی فراگیر دارد، اخبار این حادثه دردناک را مخابره کرد و با ارتباط‌های تلفنی به پوشش لحظه به لحظه رویدادهای این حادثه ناگوار پرداخته است.

با مجموعه ارتباط‌های گرفته شده در برنامه راه شب به طور تفصیلی نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام شد که از جمله این ارتباط‌ها می‌توان به ارتباط با کلانتری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، گزارشگر واحد مرکزی خبر در ایلام، رئیس اورژانس کشور، فرماندار قصرشیرین، گزارشگر واحد مرکزی در مرز مهران (درباره وضعیت زائرین اربعین)، نجار رئیس ستاد بحران کشور، سعیدی سخنگوی ستاد بحران کشور (درباره شایعه تلگرامی زلزله تهران)، مدیرکل ستاد بحران کردستان، حجت‌الاسلام کثیری درباره خواندن نماز آیات و امیر شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد.

رادیو جوان نیز در برنامه «پی‌نوشت» به تهیه‌کنندگی رضا ساکی و گویندگی فاطمه عباسی و برنامه جوان ایرانی سلام به تهیه‌کنندگی زهرا یساقی و گویندگی فاطمه صداقتی به حادثه دلخراش وقوع زمین‌لرزه در کرمانشاه و استان‌های غربی کشور پرداخته و مخاطبان این شبکه را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به مناطق زلزله‌زده و روند امدادرسانی قرار داده است.

شبکه رادیویی سلامت، همزمان با وقوع حادثه دلخراش زلزله در کرمانشاه، به بررسی آخرین اخبار و جزئیات حادثه و اقدامات درمانی قبل و پس از حادثه پرداخته است. برنامه‌سازان این شبکه رادیویی از ابتدای وقوع این حادثه دردناک در گفت‌وگو با مسئولان مرتبط تلاش کردند آخرین اخبار این رویداد را به اطلاع شنونده‌های صدای دانش، نشاط و آرامش برسانند. از جمله این ارتباط‌ها در برنامه‌هایی از قبیل «صبح و زندگی»، «خونه‌زندگی»، «ره‌آورد»، «سایبان آرامش»، «فراسو»، «سپهر دانش»، «مجله پزشکی»، «به رنگ زندگی» و فواصل پخش بوده است.

همچنین در سایت شبکه رادیویی سلامت و سایت نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث ضمن پوشش خبری پیام مقام معظم رهبری به حادثه‌دیدگان؛ آخرین اخبار زلزله غرب کشور ارائه شده و در کانال تلگرامی رادیو سلامت و نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث نیز از دقایق اولیه انعکاس اخبار مربوط به زلزله صورت گرفته است.

رادیو معارف در برنامه مجله روز ضمن ارائه گزارش زنده از محل وقوع زلزله با حضور خبرنگاران مستقر در سرپل ذهاب در قالب گفت‌وگو با رئیس سازمان مدیریت بحران، شنوندگان این رسانه دینی را از وضعیت زلزله‌زدگان و امدادرسانی ارگان‌های مختلف در شهر کرمانشاه مطلع کرد.

همچنین رادیو ورزش بنا به رسالت همیشگی خود در بازتاب وقایع و رویدادهای مهم کشورمان، ضمن انعکاس زنده ابعاد این حادثه دلخراش، در ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «رسم پهلوانی» با بازتاب نظرات و احساسات جامعه ورزش کشورمان و مردم و ارسال گزارش زنده و مستقیم از محل این حادثه تاسف‌بار و نیز انعکاس فعالیت‌های مسئولان کشور برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، شنوندگان را از حال و هوای مناطق آسیب دیده مطلع کرده است. برنامه زنده «نیمکت» به پوشش مراسم گلریزان جامعه ورزشی کشور برای هموطنان زلزله زده پرداخته است. برنامه‌های «صبح و ورزش» در ارتباط با امدادرسانی به زلزله‌زدگان و نیازهای فوری آنها به گفت‌وگو پرداخت.

شبکه رادیویی قرآن پس از حادثه زلزله در غرب کشور در برنامه‌های مختلف خود به این موضوع پرداخته است. برنامه صبحگاهی «مهر تابان» اخبار منتشر شده را در فواصل برنامه اطلاع‌رسانی کرد و گزارش‌هایی نیز در این خصوص به سمع شنوندگان رساند. برنامه عصرگاهی «نمای نزدیک» به اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار، نحوه کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و کمک‌رسانی جامعه قرآنی به زلزله‌زدگان پرداخت. برنامه «راز آسمان» به بررسی زلزله به عنوان یک حادثه طبیعی پرداخت.

رادیو گفت‌وگو در برنامه «صبح و گفت‌وگو» ضمن ارائه گزارش زنده با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، دبیر کارگروه ملی زلزله، رئیس پژوهشکده مدیریت بحران پژوهشگاه زلزله، رئیس شبکه ملی شتاب نگاری و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور و ... شنوندگان این رسانه را از وضعیت زلزله‌زدگان و امدادرسانی ارگان‌های مختلف در شهر کرمانشاه مطلع کردند. همچنین برنامه‌های «رویداد»، «بدون خط‌خوردگی» و «نجوای فرهنگ» به بیان جزئیات و روند کمک‌رسانی و امداد و نجات مردم منطقه پرداختند.

برنامه «صبح به وقت فرهنگ» در رادیو فرهنگ به انعکاس اخبار مناطق زلزله‌زده، گزارش‌هایی از آسیب‌های احتمالی زلزله به بناهای تاریخی اسلامی و ارتباط با گزارشگران مناطق حادثه‌دیده پرداخت.

رادیو تهران در برنامه‌های «صبح تهران»، «گفتاورد»، «ذره‌بین» و «مرورگر» به پوشش لحظه به لحظه آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به سانحه دلخراش وقوع زمین‌لرزه در استان کرمانشاه و استان‌های غربی کشور پرداخته است.

رادیو اقتصاد در برنامه‌های «روز از نو» و «روی خط بازار» به انعکاس اخبار و رویدادهای مربوط به زلزله دلخراش استان کرمانشاه و استان‌های غربی کشور و آخرین اقدامات دستگاه‌های مختلف برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان پرداخته است. سایر شبکه‌های رادیویی نیز به فراخور ماموریت‌ها و اهداف تعریف شده به انعکاس آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به مناطق زلزله‌زده می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها