رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان بر مفید بودن برجام برای همه طرف‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم این اتفاق (خروج از برجام توسط دیگران) پیش نیاید، ولی اگر برجام به‌هم بخورد، ما آنها را حیرت‌زده خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۸۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، علی‌اکبر صالحی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد فعالیت رآکتور تحقیقاتی تهران با اشاره به همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و برخی کشورها عنوان کرد: در حال حاضر با چین و کشورهای دیگر مذاکره می‌کنیم. البته این کشورها شرایطی مثل پیوستن به یک سری کنوانسیون‌ها، ایمنی و... دارند و ما خیلی برای پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی شتابی نداریم، لذا با تامل جلو می‌رویم.

صالحی به ساخت دو نیروگاه با سرمایه‌گذاری ده میلیارد دلاری اشاره کرد و گفت: به خاطر شرایط آب و هوایی، نیروگاه‌های بزرگ را باید در جنوب یا در شمال ایجاد کنیم، ولی نیروگاه‌های کوچک را می‌توانیم در محل مصرف بسازیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به احداث بیمارستان هسته‌ای در کشور، ادامه داد: 95 درصد کارهای قراردادی آن به اتمام رسیده است و فقط بخش مربوط به ضمانت بانکی آن با کشور اتریش باقیمانده که در حال انجام آن هستیم. ان‌شاءالله شاهد بیمارستانی مدرن در غرب آسیا خواهیم بود.

صالحی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در موضوع هسته‌ای، طرف مقابل ممکن بود عهدشکنی کند، پیش‌بینی‌هایی را برای برگشت‌پذیری کرده بودیم. ما با خوش‌باوری در مذاکره شرکت نکرده بودیم. وی برجام را برای همه طرف‌ها مفید دانست و تاکید کرد: این برنامه برای ما، جامعه بین‌المللی و برای استحکام بخشیدن به ان.پی.تی مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها