رئیس حفاظت محیط زیست بروجن استان چهارمحال و بختیاری از فرود بیش از 50 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنارآبزی از کشورهای شمالی و سیبری به تالاب‌های بین المللی گندمان و چغاخور در شهرستان بروجن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۲۶

مرتضی منصوری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاثیر پدیده خشکسالی در استانهای همجوار و سرد شدن زیستگاه‌های کشورهای شمالی، موجب شده تا این تعداد از پرندگان مهاجر در اواسط پاییز به این تالاب‌ها مهاجرت کنند.

وی این پرندگان را از خانواده اردک‌ها، غاز خاکستری، دُرنا، حواصیل، اگرت، اکراس، خروس کولی و چنگرها دانست و گفت: این پرندگان تا فصل سرما و یخبندان در تالاب‌های بین المللی گندمان و چغاخور حضور دارند.

رئیس حفاظت محیط زیست بروجن همچنین از مشاهده 2 گونه پرنده مهاجر کمیاب «عقاب دریایی دم سفید» و بیش از 50 قطعه «درنا خاکستری» در تالاب گندمان خبر داد.

وی افزود: عقاب دریایی دم ‌سفید پرنده ای شکاری است که 69 تا 92 سانتیمتر طول دارد، فاصله میان بال‌های این پرنده 182 تا 244 سانتیمتر است و چهارمین عقاب بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از 60 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی از خانواده مرغابی سانان، اردک، لک لک، اگرت و خروس کولی در تالاب‌های گندمان و چغاخور زیست می‌کنند که با نخستین بارش این تعداد پرنده مهاجر تا 150 هزار قطعه افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، تالاب بین المللی گندمان با 980 هکتار و چغاخور با مساحتی حدود 2 هزار و 300 هکتار در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد و در امتداد کوه «کلار» از رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها