همزمان با استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان که در سفر به عربستان سعودی اعلام شد، وزیر مشاور سعودی ها ایران را تهدید به جنگ کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۱۰
رجز خوانی سعودی برای ایرانی!

به گزارش جام جم آنلاین از اتاق خبر 24، سعد حریری نخست وزیر لبنان که پس از دیدار با چند تن از مقامات کشورمان از جمله دکتر ولایتی در بیروت، به عربستان سعودی رفت و پس از دیدارهایی که با مقامات رژیم سعودی داشت، استعفای خود را اعلام کرد.

تحلیلگران و کارشناسان مسائل منطقه به خوبی می دانند که دلیل استعفای حریری چیست و با توصیه چه کشوری اتفاق افتاده است.

آل سعود نقش اصلی را در تیره کردن روابط کشورهای منطقه با جمهوری اسلامی ایران دارد، عربستان سعودی از این که ایران توانسته است با نقش مثبت خود بر روند بحران منطقه تأثیر گذار باشد و در راستای حل آن گام بردارد، نگران است چرا که جایگاه خود را از دست رفته می بینند.

عربستان سعودی برای این که از پیروزی های ایران در منطقه جلوگیری کند، دست به هر کاری می زند، اما باید از عواقب دست از پا خطا کردن خود هم با خبر باشد.

پیش از این بن سلمان ولیعهد سعودی گفته بود جنگ را به درون خاک ایران خواهیم برد! که پاسخ لازم به این ولیعهد جوان و خام داده شد.

اکنون نیز وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای منطقه به ویژه لبنان همزمان با استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان مواضع تندی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته است.

ثامر السبهان مدعی شد نیازی به خاک لبنان برای رویارویی با ایران نداریم و اگر اراده کنیم با ایران در خاک خودش روبرو می شویم!

برای این که این وزیر سعودی توجیه شود و درباره قابلیت ها و ظرفیت های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آگاهی پیدا کند لازم است که توضیحاتی به این وزیر جوان و خام و البته نادان داده شود تا از ویژگی های جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا گردد.

نخستین نکته ای که باید به ذهن کودن این مقام سعودی یادآور شد این است که ارتش تا دندان مسلح عربستان سعودی 3 سال است درگیر جنگ علیه مردم مظلوم یمن است. در این 3 سال، ارتش مجهز به پیشرفته ترین سلاح های روز دنیا از پس کشوری فقیر بر نیامده است.

یمن در محاصره است و هیچ کمک نظامی دریافت نمی کند و حتی ارسال کمک های بشر دوستانه هم با سختی انجام می شود.

روز گذشته بود که چند فروند موشک نیروهای یمن به فرودگاه ریاض رسید و ترس و وحشت را به جان شاه و شاهزادگان سعودی انداخت.

موشک های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی تر، دقیق تر و ویرانگرتر از موشک هایی است که ارتش و نیروهای مردمی یمن از آن استفاده می کنند.

چندی پیش بود که تروریست های وهابی دست پرورده آل سعود در سوریه طعم چند فروند موشک میانبرد ایران را چشیدند.

به السبهان پیشنها می شود یکبار نه چند بار فیلم شهرهای موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تماشا کند آنگاه از بردن جنگ به داخل خاک ایران سخن بگوید.

ارتش و نیروهای نظامی سعودی تا بخواهند بجنبند، بارانی از موشک بر سر مراکز حساس و نظامی این رژیم فرو خواهد ریخت که فرصت آماده شدن برای عملیات را از آنها خواهد گرفت.

اگر سعودی ها می بینند که جمهوری اسلامی ایران در قبال همه دشمنی های آل سعود سعه صدر به خرج می دهد، نه از سر ترس بلکه به خاطر مسلمانی است تا از درگیری میان دو کشور مسلمان پرهیز شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی که فاجعه منا اتفاق افتاد درباره رژیم سعودی فرمودند؛ «جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است.»

واقع امر همین است چرا که دشمن اصلی مسلمانان و جهان اسلام رژیم اسرائیل است و اولویت جهان اسلام نیز مقابله و مبارزه با این رژیم غاصب و جنایتکار است.

اما می بینیم که آل سعود و رژیم اسرائیل روابط پنهان خود را آشکار کرده و حتی در صدد تشکیل ائتلافی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، چرا که ایران توانسته است تروریست های وهابی دست آموز سعودی ها را در منطقه با کمک روسیه، حزب الله و ارتش و دولت سوریه و عراق در آستانه نابودی قرار دهد.

اما نه تنها عربستان، بلکه اگر همه کشورهای عربی، همچون زمان جنگ صدام علیه جمهوری اسلامی ایران متحد شوند، باز هم یارای مقاومت مقابل جمهوری اسلامی ایران را نخواهند داشت.

صدام در زمان جنگ از موهبت کمک های مالی اعراب منطقه به ویژه سعودی ها بهره می برد، سلاح های پیشرفته غربی و شرقی در اختیار او قرار می گرفت، اطلاعات دقیق نظامی به ارتش این کشور داده می شد، اما شکست خورده اصلی صدام بود که به سرنوشت شومی هم دچار شد.

شاه و شاهزادگان سعودی که در پی عیش و نوش خود هستند، چه به رجزخوانی برای ایرانی! با وجود حامیانی همچون آمریکا و اسرائیل که پشت شما به همان ها گرم است، باز هم مقابل ایران اسلامی بسیار ریزتر از آن هستید که بخواهید عرض اندام کنید.

برتری های نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار زیاد است، تنها چند نمونه از آنها می تواند سعودی ها را ار رویای خود بیرون بیاورد.

موشک های بالستیک با ویژگی های منحصر به فرد، موشک های کروز دریایی، نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه که حتی چالشی جدی برای ناوگان آمریکا در خلیج فارس شده است، وجود قایق های تندرو سپاه در خلیج فارس، تنها بخشی از برتری های نظامی ایران است.

سعودی ها به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند اگر علیه ایران دست از پا خطا کنند، شرایط در یمن به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.

محمد صفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها