وزیر خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود در واکنش به اسناد ادعایی آمریکا از ارتباط ایران با القاعده نوشت: یک رکورد سخیف از میزان تاثیرگذاری دلار‌های نفتی؛ اخبار دروغ سازمان سیا و بنیاد دفاع از دموکراسی با اسناد گزینشی القاعده درباره ایران نمی‌تواند نقش متحدان آمریکا در 11 سپتامبر را تطهیر کند.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۳۹

به گزارش ایرنا، سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا به تازگی اسنادی را منتشر کرده که مدعی است در جریان عملیات سال 2011 ترور «اسامه بن لادن» بنیانگذار القاعده به دست آورده است.در این اوراق که هدفی جز پاک کردن لکه ننگ القاعده از دامان متحدان آمریکا را دنبال نمی‌کند، ادعا شده که ایران به این گروه پیشنهاد حمایت‌های مالی و تسلیحاتی داده است.

این در شرایطی است که برخلاف برخی کشورهای منطقه، تهران همواره موضع شفافی در قبال گروه‌های تروریستی همانند طالبان، القاعده و داعش داشته است.

اعترافات هیلاری کلینتون درباره تأسیس القاعده

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن هم در صفحه تلگرامی خود ویدئویی را منتشر کرد که در آن هیلاری کلینتون اعتراف می‌کند آمریکا القاعده را به وجود آورده و به سلاح‌های پیشرفته مجهز کرده است.

به گزارش ایرنا، بعیدی‌نژاد با انتشار این ویدئو نوشت: خانم کلینتون وزیر امورخارجه وقت آمریکا در اعتراف مهمی که چند سال پیش در مصاحبه خود با شبکه فاکس‌نیوز داشت صراحتاً تائید کرد که این آمریکا بود که به ایجاد گروه القاعده به رهبری اسامه بن‌لادن مبادرت ورزید و این گروه را به انواع سلاح‌های پیشرفته مانند موشک‌های استینگر مجهز ساخت و سپس بعد از عقب‌نشینی شوروی از افغانستان این گروه فناتیک و افراطی را با مدرن‌ترین سلاح‌های آمریکایی در افغانستان و پاکستان رها کرد و بدین‌وسیله پایه بی‌نظمی بنیادینی را در منطقه ایجاد نمود که هنوز ادامه دارد.

وی افزود: این اعترافات در شرایطی که مقامات آمریکایی بر پایه اسنادی که ادعا می‌کنند گروه القاعده با ایران ارتباطاتی داشته‌اند، شنیدن دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها