ریابکوف:‌ مسئولیت فروپاشی برجام کاملا به‌عهده آمریکا خواهد بود

معاون وزیر خارجه روسیه، مسئولیت فروپاشی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران کاملا به عهده آمریکا خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۴۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی ریابکوف افزود: اوضاع رو به وخامت است، زیرا احساسات در کنگره آمریکا کاملا ضد ایران است. مسئولیت فروپاشی احتمالی برجام به طور کامل به عهده طرف آمریکایی خواهد بود. آنها باید بدانند اقدامات بی‌محابا در این زمینه (در ارتباط با برجام) پیامدهایی جدی به دنبال خواهد داشت.

ریابکوف تصریح کرد: هیچ‌گونه ضمیمه یا اصلاحیه برای موافقت‌نامه هسته‌ای ایران امکان‌پذیر نیست، زیرا این موافقت‌نامه بسیار حساب شده و دقیق است.

وی تاکید کرد: اضافه شدن هرگونه ضمیمه به این موافقت‌نامه، نیازمند مذاکراتی مجدد است و من هیچ‌گونه تمایلی برای انجام دادن چنین گفت‌وگوهایی از طرف ایرانی مشاهده نمی‌کنم.

ریابکوف گفت: ما نیز مانند دیگر طرف‌های دخیل در برجام معتقدیم در حال حاضر هدف اصلی، اجرای کامل آن‌چیزی است که به دست آمده است.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان این‌که آمریکا از چرخه تحریم‌های فزاینده علیه ایران استفاده می‌کند تا عمدا تهران را تحریک کند، افزود: ما خواستار جلوگیری از این روند هستیم. معتقدیم فروپاشی برجام در نهایت به سود هیچ طرفی نخواهد بود. ما از طرف آمریکایی‌ می‌خواهیم روند تحریم‌ها را متوقف کند و پیامدهایی را که چنین اقداماتی می‌تواند درپی داشته باشد، بررسی کند.

ریابکوف درباره تحریم‌های جدید آمریکا بر سپاه پاسداران ایران گفت: این تحریم‌ها یکجانبه، غیرقانونی و ناکارآمد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها