توهم فرانسه و انگلیس برای محدود کردن نفوذ منطقه‌ای ایران

مقامات فرانسه و انگلیس که در ظاهر بر اجرای برجام تاکید دارند بار دیگر با ادعاهای آمریکا درخصوص فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همصدا شدند.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۲۷

در همین زمینه ژان ایولو دریان، وزیر خارجه فرانسه با اعلام این‌که نیمه دوم نوامبر به ایران سفر خواهد کرد، مدعی شد نگرانی‌ها درباره موشک‌های ایران و نقش این کشور در منطقه را در سفرش مطرح خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل روزنامه تایمز آو اسرائیل، وزیر خارجه فرانسه در نشستی در شورای روابط خارجی آمریکا از سفر قریب‌الوقوع خود به تهران پیش از سفر احتمالی رئیس‌جمهور کشورش به ایران خبر داد و گفت برای فراهم کردن مقدمات سفر امانوئل مکرون و طرح نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در منطقه خاورمیانه به تهران سفر خواهد کرد.

وی بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 دفاع کرد و با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس پیشین غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: این توافق امکان این‌که ایران بتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد را دست‌کم برای ده سال از بین برده است.

به گزارش فارس، وزیر خارجه انگلیس هم دیروز در سخنانی گفت، کشورش می‌خواهد بدون ایجاد خدشه در حیات برجام، ایران را در خاورمیانه مهار کند.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگیس خاطرنشان کرد برای مقابله با رفتارهای غیرهسته‌ای ایران، نیازی به کنار گذاشتن برجام نیست. وزیر خارجه انگلیس درباره برجام گفت: دستاورد قابل توجهی است و باید آن را حفظ کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها