در پی شهادت 8 نیروی مقاومت

جهاد اسلامی پایان آتش‌بس با اسرائیل را اعلام کرد

محمد الهندی یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین پایان آتش‌بس با اسرائیل را اعلام و مردم را به قیام علیه دشمن دعوت کرد. علاوه بر آن گردان‌های «سرایا القدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پی شهادت چند نفر از نیروهای این گردان‌ها و گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در حمله اسرائیل به یک تونل مقاومت در شرق خان یونس، اعضای خود را به قیام عمومی علیه دشمن دعوت کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۷۳

روز دوشنبه هواپیماهای رژیم صهیونیستی تونلی را در شرق خان یونس بمباران کردند که به شهادت هشت نیروی مقاومت و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد. این حمله خشم و خروش گروههای فلسطینی را به دنبال داشت و یک بار دیگر آنها در صفوفی متحد ضمن محکوم کردن این حمله، دشمن صهیونیستی را به پاسخهای دردناک وعده دادند .

منابع فلسطینی میگویند به دلیل اینکه موشکهای پرتاب شده از سوی جنگندههای اسرائیلی حاوی گازهای سمی بوده است، تعداد شهدای خانیونس درحال افزایش است. یک منبع پزشکی گفت گاز سمی به کار برده شده در حمله به تونل نیروهای مقاومت فلسطینی در خانیونس گازی ناشناخته بوده و برای اولین بار است که مورد استفاده قرار میگیرد .

واکنش گروههای فلسطینی

سازمان جهاد اسلامی در بیانیهای اعلام کرد: خون شهدای ما به هدر نخواهد رفت و تمام گزینهها برای پاسخگویی به این جنایت روی میز خواهد بود. جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) نیز اعلام کرد هدف از جنایت جدید اسرائیل تنشآفرینی و تلاشی ناامیدانه برای تخریب وحدت فلسطینیهاست. این جنبش افزود: تداوم تنشآفرینیهای اسرائیل فقط عزم ما را برای حرکت در مسیر وحدت و مقاومت دو چندان میکند و هزینههای رژیم اشغالگر اسرائیل را بالا میبرد. حماس تاکید کرد: در هم آمیختن خون شهدای ما از گردانهای القسام و گردانهای القدس دلیل روشنی بر برادری صادقانه ما در جریان جهاد و شهادت است.

همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد «دشمن صهیونیستی نمیتواند از طریق به خاک و خون کشیدن مردم غزه، قواعد بازی را بر ما تحمیل کند. با گذشت صد سال از بیانیه بالفور، ملت فلسطین ثابت کرد شکستناپذیر است». هنیه از تشکیلات خودگردان نیز خواست در قبال این جنایت زشت، موضعگیری کند و از هماهنگی امنیتی خود با رژیم اشغالگر دست بردارد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین به صورت تلفنی با رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در مورد حمله صهیونیستها به تونل مقاومت در نوار غزه گفتوگو کرد. گفته میشود خالد مشعل از رهبران حماس نیز در گفتوگو با شلح این مساله را بررسی کردهاند .

عصبانیت اسرائیل از ادامه مقاومت

تحلیلگران، حمله اخیر جنگندههای رژیم صهیونیستی به غزه را بازتاب خشم و عصبانیت سران این رژیم از تحقق آشتی فلسطینیها از یک سو و ادامه ارتباط گروههای مقاومت با ایران میدانند و میگویند: حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع نوار غزه مسأله عجیبی نیست، چراکه آنها طی نزدیک به یک دهه گذشته سه جنگ 22 روزه، هشت روزه و 53 روزه را به آنها تحمیل کردهاند. از این رو حمله اخیر را باید در امتداد سلسله تجاوزهای نظامی آنها به این منطقه طی یک دهه گذشته دانست. این حملات، عمق خشم و عصبانیت صهیونیستها از محور مقاومت را به نمایش گذاشت و نشان داد تلآویو چگونه از قدرت فزاینده مقاومت احساس نگرانی میکند. اکنون رژیم صهیونیستی باید منتظر مشت آهنین گروههای مقاومت اسلامی فلسطین و واکنش سخت و دردناک آنها به جنایت شب گذشته در نوار غزه باشد. با توجه به قدرت روزافزون نیروهای مقاومت در نوار غزه به نظر نمیرسد مقامات رژیم صهیونیستی حداقل در آینده نزدیک تصمیم به تحمیل جنگ تمامعیار دیگری به نوار غزه را داشته باشند.

از سوی دیگر باید متذکر شد وقتی گروههای فلسطینی در جهت تحقق آشتی گامهایی برداشتند، اسرائیل شرط و شروط تازهای را برای گروههای مقاومت گذاشت و تهدید کرد حماس نباید با ایران ارتباط داشته باشد. اما برعکس این تهدیدهای توخالی ما شاهد آن بودیم که یک هیات از جنبش حماس به ایران سفر کردند و اعضای این هیات از جمله صلاح العاروری بصراحت بر ارتباط استراتژیک مقاومت با ایران تاکید کرد. فلسطینیها گفتند آنها هرگز حاضر نیستند به ارتباط استراتژیکشان با ایران خدشهای
وارد شود .

رژیم صهیونیستی را هرگز به رسمیت نمیشناسیم

محمود الزهار، عضو ارشد جنبش حماس فلسطین در گفتوگو با تسنیم گفت: باید تاکید کنم توافق آشتی میان گروههای فلسطینی در خط مقاومت قرار دارد. ما به هیچ وجه اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم و برای تمام مردم فلسطین کار خواهیم کرد. وی در خصوص نقش اعلامیه بالفور در اشغال سرزمین فلسطین و اظهارات اخیر نخستوزیر انگلیس مبنی بر برگزاری جشن صدسالگی صدور این اعلامیه نیز تصریح کرد: ما با جشن گرفتن این جنایتکاران به دلیل ارتکاب جنایت شان مخالف هستیم و به نبرد خود تا آزادسازی مسجدالاقصی و ورود به این مکان مقدس ادامه خواهیم داد. انشاءالله صهیونیست ها، انگلیس و تائیدکنندگان حضور اشغالگران در سرزمین فلسطین را شکست خواهیم داد و وضعیت کنونی به پایان خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها