هیات رئیسه مجلس ، طرح تعلیق ورود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به جمهوری اسلامی ایران را اعلام وصول کرد.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰

این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تدوین و ارائه شده است . علاءالدین بروجردی ، رئیس این کمیسیون گفت : مبنای این طرح این است که اگر با وجود همه همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گروه کشورهای 1+5 ، شورای امنیت بخواهد ایران را از حقوق هسته ای خود محروم کند ، مجلس دولت را موظف می کند همه بازرسی های آژانس را به حالت تعلیق درآورد.

حمایت از تحصن نمایندگان پارلمان لبنان

نمایندگان حاضر در جلسه علنی دیروز مجلس با امضای نامه ای ، از تحصن نمایندگان مجلس لبنان حمایت کردند.

تذکر اعلمی و پاسخ حدادعادل

اکبر اعلمی در تذکر آیین نامه ای با انتقاد از نطق قبل از دستور حدادعادل و خلاف آیین نامه خواندن آن ، خواستار ارجاع طرح تحقیق و تفحص از منابع تامین هزینه های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون تخصصی شد. وی در تذکر خود ، نطق حدادعادل را که در خصوص تحصن نمایندگان مجلس لبنان و حادثه آتش سوزی در فرودگاه مشهد بود ، متناسب با مفاد آیین نامه مجلس ندانست . حدادعادل در پاسخ گفت : تشخیص اهمیت با رئیس مجلس است نه با شخص شما. رئیس مجلس ، تذکر اعلمی درباره طرح تحقیق و تفحص را نیز وارد ندانست و گفت : چون محتوای طرح درباره نحوه تخصیص بودجه انتخابات بود ، به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. اکبر اعلمی همچنین در حاشیه جلسه علنی دیروز ، آمادگی خود را برای مذاکره با مصطفی پورمحمدی ، وزیر کشور در خصوص لایحه قانون جامع انتخابات اعلام کرد.

آغاز بررسی های مجلس درباره سانحه هواپیما

رضا طلایی نیک از سوال جمعی از اعضای فراکسیون وفاق و کارآمدی مجلس از وزیر راه و ترابری در خصوص نارسایی و نابسامانی در امور نظارتی و مدیریتی فرودگاه ها و پروازها و دلایل حوادث ناگوار هوایی خبر داد. علی عسکری ، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 نیز اعلام کرد: مجمع نمایندگان مشهد ، حادثه آتش سوزی هواپیمای مسافربری توپولف در مشهد را پیگیری و بررسی می کند.

اعتراض های پراکنده نمایندگان مجلس در خصوص اظهارات فاطمه رجبی

برخی نمایندگان مجلس با انتقاد از اظهارات فاطمه رجبی در خصوص اختلافات اساسی بین مجلس و دولت و همچنین سفر اخیر خاتمی به امریکا ، این اظهارات را نه مبتنی بر مواضع اصولگرایانه و نه منطبق بر واقعیات سیاسی کشور دانستند. همچنین مرتضی تمدن ، نماینده شهرکرد گفت : ما مطمئن هستیم که سخنگوی دولت در خصوص تعامل قوا و همچنین شخصیت آقای خاتمی ، نظری متفاوت با خانم رجبی دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها