معاون امور زیربنایی معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری گفت: 190 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در حوزه روستایی و عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۲۱

به گزارش ایرنا، نعمت الله رضایی اظهار کرد: امسال یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر وام پرداخت می‌شود.

وی افزود: دولت علاوه بر اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، از محل‌های دیگری نیز برای اشتغال روستاییان و عشایر تسهیلاتی در نظر گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی بر اساس ملاحظات منطقه ای نیز تاکید کرد و افزود: در کشور 16 استان دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه هستند که این سند برای توسعه پایدار این مناطق تدوین شده است.وی اظهار کرد: درقالب این سند برنامه‌هایی با محوریت منطقه، ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستاهای مرزی در نظر گرفته می‌شود.رضایی اظهار کرد: در قالب این سند تمامی برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه و سایر طرح‌هایی که در راستای ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و توسعه پایدار در نظر گرفته شده است اجرایی می شود و منابع مختلف اعتباری دولت در این راستا یک کاسه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ایجاد اشتغال در روستاها طرح‌های زودبازده اجرا شده اما موفقیت مورد نظر را به همراه نداشته است گفت: باید با هم افزایی و مشارکت تمام دستگاه‌ها تلاش شود تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود و اشتغال پایدار در روستاها شکل گیرد.

معاون امور زیربنایی معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری همچنین در کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار، تدوین سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی خراسان شمالی گفت: درآمد خانوارهای روستایی کشور 40 درصد کمتر از درآمد شهری‌ها است.

رضایی گفت: درآمد خانوارهای روستایی استان خراسان شمالی 25 درصد از درآمد خانوارهای روستایی کشور پایین تر است و همچنین 12 درصد از درآمدها را نیز پیش خور می‌کنند.

وی اظهار کرد: جمعیت روستایی این استان 1.82 درصد جمعیت روستایی کشور است اما یک درصد درآمد کشور را دارد، خراسان شمالی در اقتصاد ملی سهم کمتری دارد.وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 735 هزار نفر بیکار در روستاهای کشور داریم گفت: 26 درصد جمعیت روستایی کشور بیکار هستند.

رضایی همچنین درخصوص شاخص راه آسفالته روستایی گفت: اکنون 52 درصد روستاهای بالای 50 خانوار راه‌های آسفالته دارند و آسفالت راه‌های روستاهای زیر 50 خانوار نیز برنامه ریزی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها