رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت پیروزی قاطع حزب وی در انتخابات فرمانداری این کشور، پیام محکمی به آمریکا و هم‌پیمانانش بود. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته خاطرنشان کرد: مردم ما با حضور در انتخابات و رای دادن به حزب حاکم ونزوئلا پیامی محکم به امپریالیسم، دونالد ترامپ و هم‌پیمانان منطقه‌ای واشنگتن دادند.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۱۱

این اظهارات مادورو در حالی مطرح شده است که مخالفان دولتش نتایج این انتخابات را نپذیرفته‌اند و آمریکا نیز از این انتخابات ونزوئلا انتقاد کرده است. مادورو در ادامه، عوامل امپریالیستی را به انجام جنگ روانی، سیاسی و اقتصادی علیه دولتش متهم کرد.

اشاره رئیس‌جمهور ونزوئلا به هم‌پیمانان منطقه‌ای آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین هستند که علیه دولت مادورو موضعگیری کرده‌اند. خوان کارلوس سانتوس، رئیس‌جمهور کلمبیا روز گذشته اعلام کرد لازم است ونزوئلا انتخابات‌های عمومی را تحت نظارت یک نهاد انتخاباتی مستقل برگزار کند.

نتایج انتخابات فرمانداری ونزوئلا ضربه‌ای مهلک به مخالفان دولت نیکلاس مادورو بود، چون آنها اعتقاد داشتند می‌توانند دولت فعلی را در این انتخابات شکست دهند. مخالفان از 23 کرسی فرمانداری فقط پنج کرسی به دست آوردند که نتیجه ضعیفی برای آنها محسوب می‌شود. / خبرگزاری فرانسه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها