مدیرکل دفتر تجاری سازی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم شرکت‌های دانش بنیان، بازار است که با ایجاد شبکه بازار مجازی کالا و خدمات محصولات دانش بنیان در بخش کشاورزی می‌توان آن را کاهش داد.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۲۷

به گزارش ایرنا، مجید ولدان در نشست معرفی صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی در پارک علم و فناوری البرز، افزود: یکی از رویکردهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی است.

وی ادامه داد: از زیرساخت‌های مورد نیاز برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان این حوزه، حمایت مالی از فعالیت‌های تولیدی یا خدماتی بخش کشاورزی است.

ولدان گفت: به این منظور صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با حداکثر سرمایه گذاری 49 درصدی دولت و حداقل سرمایه گذاری 51 درصدی بخش خصوصی تاسیس شد.

وی افزود: تنها شرکت‌های حقوقی دانش بنیان مورد تایید در سامانه دانش بنیانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همین طور شرکت‌های فناور عضو یکی از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، امکان خرید سهام در این صندوق و بهره مندی از مزایا و دریافت تسهیلات از صندوق بدون نیاز به ضمانت‌های مرسوم و تنها از طریق ارائه چک و سفته را دارند.

ولدان خاطرنشان کرد: یکی از هدف گذاری‌های صندوق در حوزه اجتماعی حمایت از بازار محصولات دانش بنیان در بخش کشاورزی است. از آنجا که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های بسیار زیاد خود طرف دولتی صندوق است، می‌تواند امکانات خود را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی بگذارد و واسطه برقراری این مشارکت صندوق خواهد بود. وی تاکید کرد: رشد و بالندگی صندوق درگرو افزایش بهره وری بخش کشاورزی و مشارکت و توانمندسازی هرچه بیشتر و اثربخش تر تشکل‌ها و سایر فعالین این بخش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها