خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد: ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه هشدار داد که مداخله نظامی علیه کره شمالی، تبعات ویرانگری خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۷۳

براساس این گزارش، وی پس از سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر این‌که تلاش‌های دیپلماتیک در مورد کره شمالی به شکست منجر شده است، گفت: استفاده از نیروی نظامی، تبعات ویرانگری خواهد داشت و تصور می‌کنم که هیچ کس واقعا خواهان این مساله نیست، از این‌رو باید در جهت دستیابی به راهکاری حاصل شده از راه مذاکره، تلاش کنیم. دبیرکل ناتو که قرار است طی هفته‌های آتی به نشانه حمایت از کره جنوبی و ژاپن از این دو کشور دیدن کند، بر حق واشنگتن در دفاع از خود و متحدانش تاکید کرد، اما خواستار اتخاذ تمهیدات گسترده‌تر دیپلماتیک در ارتباط با پیونگ‌یانگ شد. دونالد ترامپ روز سه‌شنبه هفته جاری با تیم امنیت ملی‌اش دیدار و در مورد گزینه‌های مختلفی برای پاسخ به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی گفت‌وگو کرد. این نشست چند روز پس از انتشار توییتی از حساب کاربری ترامپ برگزار شد که در قالب آن اعلام کرد که چند سال مذاکره با پیونگ یانگ هیچ دستاوردی در بر نداشته است و تنها یک گزینه در مورد این کشور جواب می‌دهد.

در خبری دیگر ، رئیس کارکنان کاخ سفید گفت: دولت آمریکا بر این باور است که تهدید برخاسته از توان تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در شرایط کنونی قابل‌کنترل است.

به گزارش رویترز، جان کلی با اعلام این خبر، عنوان کرد:‌ با این حال نباید به پیونگ یانگ این امکان و اجازه داده شود که توانایی و قابلیت خود را برای هدف قرار دادن خاک آمریکا توسعه دهد.

جان کلی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: معتقدم دولتی که به نحو احسن قابلیت خود را برای تولید موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) توسعه داده است، حقیقتا نباید از توان هدف قرار دادن خاک [آمریکا] برخوردار شود.»/ خبرگزاری ةا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها