رئیس هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران آلودگی به میکروب هلیکوباکترپیلوری بر اثر عدم رعایت بهداشت، خوردن آب و غذای آلوده و دست‌های آلوده از هر فردی به فرد دیگر را مهم‌ترین عامل بیماری دانست.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۵۴
ورم معده و ورم اثنی‌ عشر شایع‌ترین بیماری گوارشی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ایرج خسرونیا ورم معده و ورم اثنی‌ عشر به دلیل آلودگی به میکروب هلیکوباکترپیلوری را شایع‌ترین بیماری گوارشی دانست و بر اثر عدم رعایت بهداشت، خوردن آب و غذای آلوده و دست‌های آلوده از هر فردی به فرد دیگر منتقل شود. حدود 70 درصد از کسانی که ورم معده، ورم اثنی‌عشر، زخم معده و زخم اثنی‌عشر دارند به این میکروب مبتلا هستند.

وی در ادامه به التهاب روده بزرگ اشاره کرد و افزود: این بیماری به دلیل ناراحتی‌های عصبی، اقتصادی، استرس و اضطراب به وجود می‌آید و فرد از دل‌‌درد، اسهال، استفراغ و نفخ شکم دچار مشکل می‌شود.

رئیس هیأت‌مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در پاسخ به سلامت غذاهایی که در کشور و یا خارج از کشور تولید و وارد می‌شود، گفت: اکثر این غذاها، غذای سالمی نیست و ناسالم‌ترین غذاها فست‌فودها هستند که با استفاده از روغن سوخته مانده و مواد اولیه ناسالم، بسیاری از افرادی که از آن استفاده می‌کنند به ناراحتی‌های دستگاه گوارش و کبد چرب مبتلا می‌شوند.

خسرونیا اظهار داشت: اگر کارخانه‌ها مورد بازدید و بررسی وزارت بهداشت قرار نگیرند، روز به روز به غذای آلوده آنها اضافه می‌شود. هرچند وزارت بهداشت در مواقعی از آنها بازدید به عمل می‌آورد؛ ولی با این وجود در رستوران‌ها، فست‌فودها یا کارخانجات تولیدی غذا به انواع حشرات آلوده هستند و ممکن است باعت ایجاد بیماری شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها