همه‌پرسی استقلال منطقه کاتالان در روز یکشنبه و برخورد خشن نیروهای پلیس ملی اسپانیا بازتاب فراوانی به همراه داشته است. بخش مهمی از این بازتاب‌ها از سوی بازیکنان و طرفداران تیم بارسلونا بوده است. جرارد پیکه‌، مدافع بارسا و تیم ملی اسپانیا که تا پیش از این هم بارها از این همه‌پرسی حمایت کرده بود، بعد از بازی مقابل لاس پالماس در جمع خبرنگاران بشدت از سیاستمداران اسپانیایی انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۵۹

پیکه که پیش از این هم اعلام کرده بعد از جام‌جهانی 2018 به دوران بازیگری‌اش در رده ملی پایان می‌دهد با چشمانی که اشک در آن حلقه زده بود در جمع خبرنگاران گفت: اگر هر یک از مدیران یا فدراسیون فوتبال اسپانیا معتقدند که وجود من برای تیم ملی دردسرساز یا آزاردهنده است، من با کمال میل تیم ملی را ترک می‌کنم. پیکه در ادامه به اتفاقات روز اخیر در ایالت کاتالونیا اشاره کرد و افزود: من به مردم کاتالونیا افتخار می‌کنم. این بدترین تجربه زندگی من بوده است. مدافع میانی کاتالان بارسلونا سپس به انتقاد از ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا پرداخت و به شیوه‌ای کنایه‌آمیز درباره او گفت: نخست‌وزیر در سطحی قرار دارد که همه می‌دانند و در حالی به سراسر دنیا سفر می‌کند که نمی‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند. او و رئیس دولت از تمام رسانه‌هایشان برای انتشار اخبار دروغ استفاده می‌کنند. آنها همیشه ما را به عنوان یک اقلیت کم‌تعداد معرفی کرده‌اند که با ایجاد سروصدای زیادی می‌خواهد خودش را به همه نشان دهد، اما نشان داده شد که این‌طور نیست. مشخص شد که ما نه تنها چند میلیون نفریم، بلکه به شیوه‌ای پرسر و صدا هم نمی‌خواهیم خودمان را نشان دهیم.

پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچستر سیتی که از طرفداران پر و پا قرص این همه‌پرسی محسوب می‌شود در مورد اتفاقات ایالت کاتالونیا در خلال برگزاری رفراندوم واکنش نشان داد و گفت: ما نمی‌خواهیم آنها فکر کنند ما از اسپانیا بیزار هستیم، زیرا این کشور دارای ادبیات، ورزش و شهرهایی شگفت‌انگیز است. اما باید درک کرد که بخشی از جمعیت این کشور علاقه‌مندند خودشان در مورد آینده خودشان تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: اسپانیا سعی خواهد کرد واقعیت را پوشش ندهد، اما بقیه رسانه‌های دنیا آن را نشان خواهند داد. من در نشریه ال پایس خواندم که نیروهای پلیس مصدوم شده‌اند؛ اما آیا این اتفاقات با رای مردم رخ داده است؟

در طرف مقابل، هواداران رئال مادرید یکشنبه‌شب در سانتیاگوبرنابئو که برای تماشای دیدار رئال مادرید و ‌اسپانیول به این ورزشگاه رفته بودند پاسخ رفراندوم کاتالونیا را دادند. آنها با در دست داشتن پرچم‌های ‌اسپانیا شعار «زنده‌باد ‌اسپانیا» سر دادند. زمانی که بازی به ‌دقیقه 12 رسید، پرچم‌های کوچکی را که پیش از بازی در میان هواداران پخش شده بود، به نمایش در آوردند. در پشت پرچم‌های کاغذی نوشته شده بود: آن را در جیبت نگه دار و در ‌دقیقه 12 به همراه پرچم‌ها به نمایش در بیاور چون ما بازیکن شماره 12 هستیم و همه ‌اسپانیا هستیم.

‌اتفاقات کاتالونیا شرم‌آور است

رائول گونزالس، ستاره سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا نیز به اتفاقات روز یکشنبه شهر بارسلون واکنش نشان داد و گفت: متاسفانه روز و شب تلخی در اسپانیا رقم خورد. گروه‌های غیراسپانیایی که ماهیت آن رو شده، مردم را تحریک کردند، اماکن عمومی تا حد زیادی غارت و یا تخریب شد و پلیس نیز بسیار خشن برخورد کرد.اتفاقات کاتالونیا از جنبه‌های مختلف شرم‌آور است. وی در مورد خروج بارسا از لالیگا در صورت استقلال کاتالونیا گفت: لالیگا بدون بارسلونا جالب نیست و بارسلونا هم بدون لالیگا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها