وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات کارگران هپکو و آذرآب با دستور رئیس‌جمهور در حال پیگیری است و امروز بخشی از مطالبات آنان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۸۸

کارگران دو شرکت هپکو و آذرآب در روزهای اخیر به دلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه، خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی ربیعی که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور برای بررسی مشکلات کارگری به اراک سفر کرده، گفت: دولت و وزارت کار مخالف فروش اموال و دارایی‌های شرکت هپکوی اراک هستند و ما مخالف تعدیل نیرو در دو شرکت هپکو و آذرآب هستیم و نمی‌گذاریم نیرویی اخراج شود.

وی افزود: 70درصد مشکلات شرکت آذرآب اراک که ناشی از سوءمدیریت بود، حل شده و بر این اساس، شرکت صنایع آذرآب به چرخه تولید برمی‌گردد.

وی ادامه داد: هم اینک سرپرست جدید شرکت صنایع آذرآب با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و وی بلافاصله در جمع کارکنان این شرکت حاضر شد و ضمن بازدید از خطوط تولیدی آنجا، برنامه‌های تخصصی و مدون خود را برای کارگران تشریح کرد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌ها با سازمان تامین اجتماعی، سازمان همیاری شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و بانک‌های عامل انجام شده و طی دو روز آینده تمام مشکلات این دو شرکت که مرتبط با این سازمان‌هاست، حل و فصل می‌شود.

وزیر کار افزود: بشدت مخالف واردات تجهیزاتی هستیم که نمونه آن در این دو شرکت تولید می‌شود و با هرگونه واردات بی رویه برخورد خواهد شد و این کار می‌تواند رونق تولید و اشتغال را در شرکت‌های آذرآب و هپکو در بر داشته باشد.

ربیعی تصریح کرد: با تدابیر پیش‌بینی شده، حمایت‌های بیمه‌ای برای تمام کارگران مشمول شرکت‌های آذرآب و هپکو انجام شده و دفترچه تامین اجتماعی و خدمات درمانی هیچ کارگری قطع نمی‌شود و برای بیمه تکمیلی نیز می‌توانند به درمانگاه‌های تحت پوشش مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها