یک روز مانده به موعد برگزاری همه‌پرسی جنجال‌برانگیز اقلیم کردستان عراق، گزارش‌ها و شنیده‌های ضدونقیض از بغداد و شمال عراق حکایت از احتمال لغو این همه‌پرسی دارد. یک عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق در اظهاراتی به طور تلویحی از احتمال توقف همه‌پرسی و پذیرش طرح سازمان ملل خبر داده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۵۹

زرگار علی، به سایت رسمی اتحادیه میهنی گفته است: روز شنبه نشست مهمی بین جامعه جهانی و سران سیاسی اقلیم کردستان عراق بر سر پرونده همه‌پرسی این اقلیم در اربیل برگزار می‌شود. وی جامعه جهانی را آمریکا و سازمان ملل معرفی کرده و گفته است در این جلسه درباره پیشنهاد جامعه جهانی درخصوص همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، تصمیم‌گیری می‌شود.

زرگار علی خاطرنشان کرده، اتحادیه میهنی کردستان عراق با طرح جامعه جهانی مشکلی ندارد، اما معتقد است برخی بندهای آن باید به نحوی اصلاح شود که حقوق کردها در آن تضمین شود. کارشناسان این اظهارات زرگار علی را به مفهوم پیوستن احتمالی اتحادیه میهنی کردستان عراق به صف احزاب کرد مخالف همه‌پرسی دانسته‌اند. از طرفی لغو غیرمنتظره کنفرانس خبری روز شنبه مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق درخصوص همه‌پرسی، گمانه‌زنی‌ها را درخصوص احتمال لغو همه‌پرسی این اقلیم بالا برده، هرچند بارزانی هنوز موضع روشنی در این باره نگرفته است. در همین حال یک منبع رسمی در اقلیم کردستان عراق به خبرگزاری رویترز گفت به رغم عزیمت یک هیات کردی به بغداد برای مذاکره درباره همه‌پرسی، این رویداد در موعد مقرر اجرا خواهد شد. در همین حال منابع الحشد الشعبی هر گونه درگیری در سنجار با نیروهای پیشمرگه را تکذیب کردند./ خبرگزاری‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها