نوآوری مستمر

براساس نتایج آخرین نظرسنجی‌ها، برنامه خندوانه تا پایان مرداد بیش از 71درصد مخاطب داشته و به نظر می‌رسد با برگزاری مسابقه ادابازی، مخاطبان این برنامه در شهریور ماه رشد پیدا کرده باشد.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۲۲
نوآوری مستمر

عوامل متعددی در موفقیت این برنامه تاثیر داشته است، از مدیران تلویزیون و نحوه مواجهه آنها با این برنامه بگیرید تا تک‌تک افرادی که سهمی در تولید برنامه دارند، اما در کنار این عوامل متعدد و متنوع، مهم‌ترین و موثرترین ویژگی خندوانه که زمینه موفقیت و تداوم آن را فراهم کرده، نوآوری مستمر در این برنامه است.

در برهه‌های زمانی منظم و حساب‌شده، ایده‌های جدید به برنامه تزریق شده است و اتفاق‌های اساسی و تاثیرگذار برای حفظ ارتباط با مخاطبان طراحی شده است. شاید این ایده‌ها همیشه موفق نبوده، اما طراحی و ایده‌پردازی در این برنامه متوقف نشده است.

پویایی، تجربه‌گرایی و نوآوری باعث شده حتی ایده‌های نه‌چندان موفق و مسائل و موضوعات حاشیه‌ای هم به جایگاه خندوانه نزد مخاطب آسیب جدی وارد نکند.

شاید نتوان درباره سهم تلویزیون و مدیران رسانه ملی در حمایت از این برنامه سخنی گفت و در این زمینه سکوت مناسب‌تر باشد، اما نمی‌توان از سهم مخاطب فعال و ارتباط دوسویه مخاطبان با برنامه حرفی نزد. گرچه این همراهی و ارتباط دوسویه حاصل همان ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در برنامه خندوانه و جنس این برنامه است، اما همین ارتباط دوسویه در شکل‌گیری سرمایه‌های اجتماعی بزرگ و تاثیرگذار، نقش فوق‌العاده داشته است.

برنامه خندوانه تماشاگرانش را به مثابه سرمایه‌های اجتماعی وارد میدان کرده و مشوق آنها برای انجام کارهای بزرگ بوده است.

بسیج کردن این نیروی انسانی باعث شده، جنبش‌های اجتماعی ارزشمندی ایجاد شود و اتفاقات مهمی با همکاری مردم رقم بخورد. این جنبش‌ها، پویش‌ها و کارهای عام‌المنفعه درواقع تاثیرات ثانوی و عمیق‌تر برنامه خندوانه محسوب می‌شود که رشد مخاطبان را به همراه داشته است.

طبیعی است که مدیران سیما و شبکه نسیم از چنین برنامه‌ای حمایت کنند، به آن توجه داشته باشند و زمینه را برای تداوم برنامه فراهم کنند. نه‌تنها خندوانه بلکه هر برنامه‌ای با چنین ظرفیتی مورد توجه و حمایت مدیران تلویزیون قرار خواهد گرفت. خندوانه نیز زیر همان چتر حمایتی، با تلاش و نوآوری‌های سازندگانش باردیگر به تلویزیون برمی‌گردد و فصل پنجم آن بزودی مهمان خانه‌های مردم ایران خواهد بود.

محمد احسانی

مدیر شبکه نسیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها