معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌گوید: تاکنون هیچ گونه منابع مالی و تسهیلات بانکی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۵۶

جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این طرح برای تأمین سالانه صد هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد جامعه قرار است 2400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 420 میلیارد تومان یارانه دولتی پرداخت شود، اما تاکنون با وجود پیگیری‌های بنیاد مسکن هیچ اعتباری برای این طرح در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: برای اجرای این طرح، نهادها و دستگاه‌های اجرایی زیادی همکاری کردند و پس از تصویب آن در کمیسیون اجتماعی و دولت اواخر سال گذشته این مصوبه برای اجرا ابلاغ شد و انتظار داشتیم در سال جاری منابع مالی آن اختصاص یابد تا بتوانیم سالانه صد هزار واحد مسکن حمایتی و اجتماعی را برای واجدین شرایط و اقشار کم‌درآمد جامعه در کشور فراهم کنیم.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز جلسات متعددی با مسئولان بانک مرکزی برگزار شده و در نهایت بانک مرکزی بانک مسکن را به عنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات معرفی کرده است، اما بانک مسکن اعلام می‌کند برای پرداخت این تسهیلات منابعی ندارد و یارانه‌های مورد نیاز هم در قالب تملک دارایی‌ها و اوراق قرضه تاکنون حاصل نشده است.

به گفته حق‌شناس، از نظر بنیاد مسکن مقدمات کار برای اجرای این طرح آماده شده و با کمیته امداد و بهزیستی نیز هماهنگی لازم انجام شده است و حتی این نهادها اعلام کرده‌اند لیست آنها آماده است، اما نبود منابع مالی مورد نیاز مانع اجرای این طرح شده و حتی با وجود مکاتبه با سازمان ملی زمین و مسکن برای اختصاص زمین مورد نیاز، تاکنون برای تأمین مسکن استیجاری زمین اختصاص نیافته است. حق‌شناس گفت: در این طرح سه دهک پایین جامعه مشمول مسکن حمایتی که توانمندی تأمین مالی برای تهیه مسکن ندارند و در شهرها نیز ساکن هستند، هدف ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها