بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های رسانه ملی، شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۰۸

به گزارش جام‌جم، این جشنواره امسال برای بیستمین بار است که با همت و عنایت معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما برگزار می‌شود و با ارزیابی و بررسی تولیدات گوناگون رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها، برگزیدگان و برترین‌هایشان را انتخاب می‌کند. هدف از برگزاری این جشنواره، تعامل مستقیم و بی‌واسطه میان مدیران و معاونان رسانه ملی با هنرمندان، تولیدکنندگان و برنامه‌سازان مختلف مراکز استان‌هاست.

افتتاحیه این دوره از جشنواره که به میزبانی صداوسیمای استان کردستان برگزار می‌شود، شب گذشته 14 شهریور با حضور مسئولان، هنرمندان و برنامه‌سازان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهر سنندج برگزار شد.

مراسم افتتاحیه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و در ابتدا با سخنرانی و خوشامدگویی مدیرکل صداوسیمای استان کردستان و نیز نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین استاندار کردستان همراه بود.

مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و نیز هنرمندان و شخصیت‌های برجسته استان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

این برنامه البته مراسم تجلیل دیگری هم در دل خود داشت که آن، گرامیداشت معاونان سابق معاونت امور استان‌های رسانه ملی بود.

در انتهای این مراسم دکتر علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما به سخنرانی پرداخت و برگزاری این جشنواره را فرصتی مغتنم برای شناسایی ظرفیت‌های گوناگون مراکز استان‌ها در امر برنامه‌سازی عنوان کرد.

گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره پنجشنبه شب (16 شهریور) در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

همچنین در خلال برگزاری جشنواره بیستم، کمیسیون‌های پنج‌گانه‌ای هم برگزار خواهد شد. استادان و کارشناسان نیز نشست‌ها و کارگاه‌هایی را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند. این کمیسیون‌ها در پنج بخش اصلی صدا، سیما، شعر، موسیقی، تحقیق و پژوهش و خبر برگزار می‌شود و همچنین امسال، بخش ویژه فضای مجازی هم با توجه به اهمیتش، به جشنواره بیستم افزوده شده است. این نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی امروز در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود. قرار است در کمیسیون سیما نشستی با موضوع بررسی ساختارهای نوین مستندسازی با حضور آقایان زابلی‌زاده و جهرمی، نشست نقد و بررسی آثار مستند مراکز و نیز کارگاهی آموزشی با موضوع بررسی شاخص‌های سریال‌های موفق تلویزیونی با حضور محمود رضوی، بهروز شعیبی، پوران درخشنده و محمود عزیزی برگزار شود.

کمیسیون صدا، موضوعات مستندسازی در رادیو را بررسی می‌کند و نیز نشست تخصصی تعامل شبکه‌های استانی با شبکه‌های سراسری را با حضور دکتر حسن خجسته تشکیل خواهد داد.

کمیسیون پژوهش نیز کارگاه آموزشی آسیب‌ها و مشکلات پژوهش‌ها را با حضور دکتر علی طلوعی، رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسیما برگزار خواهد کرد. کمیسیون خبر با موضوع راهبردهای جدید تولیدات خبری استان‌ها و گزارش‌های مستند خبری و کمیسیون شعر با موضوع نقد و بررسی آثار برگزیده این دوره، دیگر کارگاه‌های این جشنواره را برگزار می‌کنند.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها