دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تروریسم چون ویروسی خطرناک از مرز‌ها عبور کرده و استفاده ابزاری از آن به نفع هیچ‌کس نیست.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۸۴

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه دیروز با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و ضمن بررسی مسائل متنوع منطقه‌ای درخصوص راه‌حل جامع بحران سوریه با وی گفت‌وگو کرد. شمخانی در این دیدار با اشاره به موفقیت چشمگیر ائتلاف مبارزه با تروریسم در آزادسازی شهر راهبردی دیرالزور سوریه اظهار کرد: نتایج ارزشمند همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت در مقابله واقعی با تروریسم به صورت مستمر در عرصه‌های میدانی و سیاسی در حال ظهور و بروز است. وی خاطرنشان کرد: پایبندی همه طرف‌ها بر راه‌حل سوری ـ سوری و رعایت حق انتخاب مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود بدون دخالت خارجی، زمینه را برای تسریع در رسیدن به نتیجه و خروج از بحران فراهم می‌سازد.

شمخانی اولویت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را استقرار ثبات و امنیت و محو کامل تروریسم عنوان کرد و افزود: همکاری و تشریک مساعی با طرف‌های دیگر صرفا براساس حسن‌نیت و در مسیر حمایت از خواست مردم و دولت مشروع و قانونی سوریه صورت خواهد گرفت.

مقام عالی هماهنگ‌کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی میان ایران، روسیه و سوریه با اشاره به تردد آزاد عناصر تروریست از مرز برخی کشورهای همسایه سوریه به منظور دریافت سلاح و امکانات تصریح کرد: کشورهای مختلف باید ضمن مهارحضور، نفوذ و استفاده ابزاری از تروریسم به تبعات حمایت از جبهه تروریسم بر ایجاد ناامنی در کشورهای خود بیندیشند و زمینه توسعه تروریسم به محیط امنیتی خود را فراهم نکنند. وی گفت: تروریسم چون ویروسی خطرناک از مرز‌ها عبور کرده و قابل به‌کارگیری ابزاری از سوی کشورهای خاص نیست؛ از این‌رو باید مبارزه با آن با اتخاذ رویکردهای هماهنگ، مشترک و غیرتبعیض‌آمیز صورت پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها