مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از آتش‌سوزی بخش گسترده‌ای از منطقه قرق دره‌باغ و مناطق مرتعی و جنگلی شهرستان راز و جرگلان خبر داد و از مردم و اهالی محلی برای مهار آتش‌سوزی مراتع طبیعی این منطقه درخواست کمک کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۶۸

حسین عظیمی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: نیروی‌های مردمی، فرمانداری، مرزبانی و منابع طبیعی در حال اطفای حریق هستند، اما وزش شدید باد کار را سخت کرده و به همین علت با گذشت چند ساعت از آتش‌سوزی هنوز این حادثه کنترل نشده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود به علت گستره زیاد آتش و همچنین کمبود امکانات، مهار آتش به این زودی‌ها انجام نشود.

عظیمی از مردم و اهالی این منطقه برای کمک به مهار آتش درخواست کمک کرد و افزود: از علمای اهل سنت خواسته‌ایم مردم را برای مهار آتش‌سوزی بسیج کنند تا هر‌چه زودتر بتوانیم آتش سوزی این منطقه مرتعی و جنگلی که دارای درختان ارس ارزشمندی است، مهار شود.

وی گفت: براساس اعلام اهالی محلی، آتش‌سوزی از حدود ساعت 11 ظهر دیروز سه‌شنبه در این منطقه آغاز شده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان راز و جرگلان نیز گستره آتش‌سوزی را بیش از ده هکتار از مراتع جنگلی حوالی تنگه ترکمن از توابع شهرستان راز و جرگلان اعلام کرد و افزود: نیروهای مرزبانی این شهرستان برای کمک به مهار آتش سوزی اعزام شده‌اند.

شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که بخش عمده ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها