رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران، گزارشی علیه جمهوری اسلامی و بویژه دستگاه قضایی است، این گزارش را تلخیص‌شده و چکیده ادعاهای منافقین و معاندان نظام دانست و گفت: چنین اقداماتی، عزم قوه قضاییه را برای حرکت در مسیر قانونی خود برای مقابله با نفوذ، راسخ‌تر می‌کند و به ما نشان می‌دهد راه خود را درست پیموده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۸۷

به گزارش روابط‌عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به گزارش 120 بندی گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران به مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: این گزارش فعلا نهایی نیست، ولی علی‌القاعده همین نهایی می‌شود.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: البته این گزارشگر ویژه از منشور حقوق شهروندی که دولت تهیه و منتشر کرده و همچنین سخنان رئیس‌جمهور در دوران انتخابات که حالت گلایه و انتقاد به دستگاه‌های نظام را داشت، استقبال کرده اما در ادامه سراغ قوه قضاییه رفته و در چند جا اعلام کرده قوه قضاییه جمهوری اسلامی، استقلال ندارد و باید تغییرات اساسی در آن ایجاد شود!

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی ادعاهای کذب در این گزارش تصریح کرد: به عنوان مثال در این گزارش آمده است که هزاران زندانی در ایران در سلول انفرادی
به‌سر می‌برند! آیا ما هزاران سلول انفرادی داریم؟ بسیاری از موارد این گزارش، دخالت‌های بلاوجه در حیطه اجرائیات جمهوری اسلامی، از جمله قوه قضاییه و شورای نگهبان است. در جایی با اشاره به ثبت‌نام بیش از هزار نفر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، احراز صلاحیت شش نفر را از میان ثبت‌نام کنندگان مورد انتقاد قرار داده است. باید پرسید آیا در کشورهایی که نزد شما به عنوان مهد دموکراسی شناخته می‌شوند، همه افراد امکان نامزدی دارند و هیچ معیاری برای رسیدن به چند گزینه وجود ندارد؟ اصلا امکان نامزدی همه افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، وجود دارد؟ به هر حال هر کشوری برای خود قوانینی دارد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی تصریح کرد: فراتر از این نوع دخالت، برای نمونه از یکی از نامزدها نام برده و اعلام کرده است که شورای نگهبان، فردی را که یکی از دستوردهندگان - به تعبیر آنها – اعدام‌های فراقضایی منافقین در ایران بوده، تائید صلاحیت کرده است. یعنی نه‌تنها به اعدام جلادهای منافقین معترض هستند بلکه در کار شورای نگهبان هم دخالت می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه افزود: این همه دخالت واقعا عجیب است. در جایی می‌گوید دولت ایران، هرگونه قوانین که اشکال رفتارهای خفت‌بار، غیرانسانی و وحشیانه را مجاز می‌داند، لغو کند. کدام یک از قوانین مادر یا قوانین مربوط به آیین دادرسی و ... در کشور ما غیرانسانی است؟ گفته‌اند در جمهوری اسلامی کودکان را اعدام می‌کنند. کدام کودک را اعدام کرده‌ایم؟ اسم و رسم او را بگویید تا بررسی کنیم. می‌گویند این عده خبرنگار را بازداشت کرده‌اید. ما در کشورمان قانون داریم. اگر خبرنگاری توهین کند، بر خلاف امنیت کشور اقدام کند یا مرتکب نشر اکاذیب شود، طبق قانون مورد برخورد قرار می‌گیرد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان این‌که این کلی‌گویی‌ها و فشار آمریکا برای نگارش چنین گزارش‌هایی، روش‌هایی قدیمی به شمار می‌رود، تاکید کرد: هرچه این فشارها و هجمه‌ها بیشتر می‌شود، می‌فهمیم که درست عمل کرده‌ایم و به عوامل نفوذ ضربه درستی زده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها