بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس و مشارکت صدها شرکت و واحد تولیدی مناطق مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۲۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که از نظر کمیت، کیفیت و تولید، بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می‌شود و به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به دوره‌های قبل دارد، بیش از 730 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی‌های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم‌نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه انواع فرش‌های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم، جاجیم و تابلوفرش‌های مختلف عرضه شده و فضای بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. قرار است همزمان با برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، چند هیات بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که ارزآوری یکی از توانایی‌های مهم صنعت فرش دستباف ایرانی است، گفت: باید ظلم تاریخی که به مجموعه فرشبافان و هنرمندان در دوره‌های گذشته وارد شده، با اقداماتی از جمله بیمه فرشبافان و تامین شرایط بهداشتی و درمانی آنها جبران شود.

به گزارش فارس، محمد شریعتمداری در آیین افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با بیان این‌که باید روند رو به نزول فرش ایران در سنوات گذشته با یک سیاستگذاری جدید به همت دولت و مجلس مجدد به اوج خودش برگردد، گفت: همه تلاش‌های ما مصروف این کار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها