رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با سوء‌استفاده از آرم و عنوان پلیس‌فتا فعالیت می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۴۸
عشق به پلیس فتا دردسرساز شد!

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا، سرهنگ فرامرز شاکری اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با رصد شبکه‌های اجتماعی، شخصی که با نام کاربری «policecybery» و آرم پلیس در یک شبکه اجتماعی را شناسایی که اقدام به راه‌اندازی کانالی نموده و با سوء استفاده از آرم و لوگوی پلیس فتا در پروفایل و محتواهای بارگذاری شده خود این ذهنیت را برای مخاطب تداعی می‌نمود که کانال رسمی پلیس فتا در این شبکه اجتماعی است‌.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و جهت پیشگیری از سوء استفاده احتمالی‌، هماهنگی قضایی جهت شناسایی و احضار متهم اخذ و اقدامات فنی لازم انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه تحقیقات مشخص شد اکانت شبکه اجتماعی مذکور در اختیار شخصی اهل و ساکن شهرستان مریوان می‌باشد و نامبرده به پلیس فتا احضار و در اظهارات خود بدوا منکر قضیه بوده لیکن پس از مواجهه با دلایل و مستندات، اتهام خود را قبول و اظهار نمود، بنده به انگیزه علاقه خود به پلیس فتا، اقدام به بارگذاری آرم و عنوان پلیس فتا بر روی تصویر پروفایل خود نموده ام.

رئیس پلیس فتا کردستان با یادآوری ماده 555 قانون مجازات اسلامی گفت: هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشکری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده دخالت دهد یا معرفی کند به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور سندی جعل کرده باشد مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

سرهنگ شاکری در پایان گفت: همچنین پلیس فتا در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی کانال ندارد و از هموطنان عزیز خواست ضمن هوشیاری در به کارگیری از شبکه‌های اجتماعی و رعایت قوانین در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس فتا در‌ میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها