450 گونه جانوری و انواع پرندگان در مناطق حفاظت شده اردستان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۵۱

به گزارش صدا و سیما، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان گفت: گونه های جانوری مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع شهرستان اردستان در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش داشته است.

حسین شواخی با بیان اینکه شهرستان اردستان دارای 92 هزار هکتار منطقه حفاظت شده است، افزود : هم اکنون 450 گونه جانوری شامل هوبره ، آهو ، جبیر ، پلنگ ، روباه شنی ، قوچ ، میش ، گرگ و انواع پرندگان به ثبت رسیده است.

وی از مهم ترین دشت های این منطقه را دره‌باغ و انجیله و از‍ مهم ترین ارتفاعات آن را کهیاز (دیاز) و کوه سیاه اعلام کرد و افزود: منطقه حفاظت شده کهیاز به عنوان پلی ما بین منطقه شکار ممنوع خارو در شمال و منطقه حفاظت شده کرکس در غرب به شمار می رود و هوبره و زاغ بور از گونه های نادر در این منطقه هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان تعداد متخلفان شکار در سال گذشته را 22 نفر با 13 پرونده اعلام کرد و افزود : تاکنون 3 متخلف نیز در مناطق شکار ممنوع دستگیر شده اند.

کهیاز در پنج کیلومتری شرق شهرستان اردستان از دو کلمه کُه به معنی کوه و یاز به معنی بین تشکیل شده و به معنی بین کوه است . این روستا میان 2 کوه خرس کوه و شیرخوانی قرار دارد و به نام قهیاز ثبت شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها