در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین، احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل صبح روز گذشته در بخشی از صحبتهای خود در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه شما مربوط به توسعه صنایع خودروسازی است، استنباط من این است که پس از انقلاب ظاهراً تنها معیار تصمیمگیری در این زمینه ایجاد اشتغال مستقیم از سوی این صنایع در کشور بوده و به بهانه رسیدن به یک خودروی ملی که از نظر قیمت و کیفیت با محصولات خارجی قابل رقابت باشد، بهشدت این صنعت مورد توجه همهجانبه قرار گرفته است، نکته این است که حداقل تاکنون به این هدف نرسیدهایم، اما بهازای این صنعت هزینههای زیاد اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی به مردم کشور تحمیل شده است، آلودگی محیط زیست و عوارض ناشی از آن، قتل عام مردم در جادهها و تبعات منفی روحی و اجتماعی ناشی از تصادفات جادهای، سطح سوخت مصرفی بالای این خودروها و زیانهای ناشی از آن به اقتصاد کشور، محروم کردن مردم از دسترسی به خودروهای ایمن و با کیفیت و هزینه فرصت منابع مالی تخصیصی به صنایع خودروسازی و دهها هزینه دیگر ازجمله هزینههای تحمیلی این سیاست بدون برنامه هدفمند بوده است.
کیخا گفت: این سیاست تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و مردم تا چه زمانی باید هزینه ناکارآمدی واحدهای تولیدی داخلی را بپردازند؟ بد نیست بدانید در کشوری مانند استرالیا که در این صنعت بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند و از ما جلوترند، اخیراً به این نتیجه رسیدهاند که صنایع خودروسازی خود را تعطیل و جمعآوری کنند، زیرا با توجه به شرایط بازارهای جهانی، دیگر تولید خودرو به صرفه نیست و بهتر است منابع خود را در سایر زمینههایی که مزیت نسبی دارند به کار گیرند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم