بتازگی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای مبنی بر حذف قیمت‌گذاری کالا از سوی برخی تولیدکنندگان به واحدهای مختلف ابلاغ شده و بر این اساس قرار بر آن است در برخی حوزه‌ها تولیدکننده روی کالای خود قیمت نگذارد و این کار را به توزیع‌کننده نهایی واگذار کند.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۹۵

در این زمینه یدالله صادقی ـ معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ به ایسنا گفت: کالاهایی که برای اجرای این طرح در فاز اول انتخاب شده‌اند کالاهایی هستند که سهمی اساسی در سبد خانوار نداشته و مانند لبنیات یا سایر محصولات پرمصرف محسوب نمی‌شوند. به عبارت دیگر در فاز اول اجرای این طرح کالاهایی مانند انواع کیک و بیسکوئیت، چیپس و پفک، آدامس، شیرینی‌های کارخانه‌ای و سایر تنقلات به همراه مواد سلولزی مانند دستمال کاغذی یا حوله‌های کاغذی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: براساس مجموع تصمیم‌گیری‌ها قرار بر آن بود تا این کار با احتیاط و از کالاهایی که سهم کمتری در بازار دارند به شکل آزمایشی شروع شود. زمان اجرای آن نیز اواخر سال گذشته در نظر گرفته شده بود که پس از مدتی به این نتیجه رسیدیم بهتر است اجرای این طرح تا پس از انتخابات به تعویق بیفتد. صادقی همچنین تاکید کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت این طرح در شرایط فعلی به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و اجرای آن خواسته بخش عظیمی از تولیدکنندگانی است که معتقدند اگر نظام قیمت‌گذاری اجباری وجود نداشته باشد، می‌توان در این عرصه با فراغ بال بیشتری اقدام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها