با مشارکت ارتش‌های لبنان،‌ سوریه و رزمندگان مقاومت صورت گرفت

عملیات ریشه‌کنی تروریست‌های داعش از مرزهای لبنان و سوریه

عملیات جداگانه ارتش لبنان از یک سو و عملیات مشترک ارتش سوریه و مقاومت اسلامی از سوی دیگر از بامداد دیروز توانست تلفات سنگینی را بر تروریست‌های داعشی متمرکز در دو سوی مرز لبنان و سوریه وارد کند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۷۰

به گزارش شبکه‌های المیادین و المنار، ژنرال «علی قانصوه» مدیر اطلاع‌رسانی ارتش لبنان همزمان با آغاز عملیات علیه داعش در ارتفاعات راس بعلبک و القاع در شرق این کشور، در یک نشست خبری در مقر وزارت دفاع تاکید کرد که بین ارتش لبنان با ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله در مورد عملیات در مناطق شرقی هماهنگی صورت نگرفته است.

سخنان قانصوه در شرایطی است که همزمان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب‌الله در جبهه القلمون غربی در خاک سوریه به مواضع داعش حمله کردند.

ارتفاعات راس بعلبک و القاع در لبنان در امتداد ارتفاعات القلمون در سوریه است که کل این منطقه به صورت مشترک جزو مناطق اشغالی داعش محسوب می‌شود.

وی تعداد تروریست‌ها را حدود 600 نفر ارزیابی کرد که در قالب سه گروه در منطقه تحت محاصره پخش هستند.

ارتش لبنان از صبح شنبه که عملیات را آغاز کرد، مواضع داعش در «شعبه شکر»، «منطقه الکاف»، «عقاب الکاف» و «الکهف» در ارتفاعات راس بعلبک را هدف بمباران خود قرار داد. ارتش لبنان همچنین اقدام به خنثی سازی بمب‌هایی کرد که عناصر مسلح داعش در «تلال الحمرا» واقع در ارتفاعات راس بعلبک کار گذاشته بودند.

نیروهای ارتش همچنین توانستند در «حرف الجرش» و «التله الحمرا» و «خربه شمیس» پیشروی‌هایی داشته باشند.

در همین حال ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان از بامداد دیروز عملیاتی را علیه داعش در قلمون غربی و نیز مناطق مجاور با مرز لبنان آغاز کرده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه المنار، این عملیات که با نام «و ان عدتم عدنا» در منطقه قلمون غربی آغاز شده، با مشارکت گسترده نیروهای مقاومت و همراهی ارتش سوریه از زمین و آسمان آغاز شده و مواضع داعش در ارتفاعات قلمون غربی و نیز در مرز با لبنان هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار گرفته است.

نیروهای حزب‌الله با همراهی نظامیان سوری همچنین مناطقی در مرز سوریه و لبنان را که تحت کنترل داعش است محاصره کرده‌اند و برخی ارتفاعات در مرز دو کشور نیز به کنترل نیروهای مقاومت درآمده است.

تلویزیون رسمی سوریه نیز از آغاز عملیات گسترده علیه داعش در مناطق کوهستانی قلمون و هم‌مرز با لبنان خبر داده است.

المنار خبر داد تا کنون 70 داعشی با خانواده‌هایشان تسلیم نیروهای حزب الله شده‌اند.از طرفی یکی از سرکردگان داعش به‌نام زید به اضافه امیر شرعی داعشی‌ها در منطقه زمرانی نیز خود را تسلیم کردند.

گفتنی است با آغاز این عملیات فرصت عقب نشینی که به داعش در مقابل آزادی سربازان ربوده شده لبنانی داده شده بود، عملا از بین رفت و به ‌این ترتیب داعشی‌ها راهی جز تسلیم یا جنگ تا آخرین گلوله در پیش‌رو ندارند.

با این حال خبرهای رسیده حاکی است رئیس سازمان امنیت لبنان که در عملیات قبلی رزمندگان مقاومت در جرود عرسال نقش مهمی در رسیدن به توافق منجر به تسلیم تروریست‌های النصره برعهده داشت، بار دیگر برای ماموریتی که هنوز ابعاد آن مشخص نشده است وارد عرسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها