برای نخستین بار در کشور احداث می شود

پروژه بزرگ پارک موضوعی سفر به اعماق بدن انسان

"پارک های موضوعی" به عنوان جدیدترین روش تلفیق آموزش و تفریح در کشورهای مختلف شناخته می شوند.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۶۳
پروژه بزرگ پارک موضوعی سفر به اعماق بدن انسان

پارک موضوعی سفر به اعماق بدن انسان، پروژه ای نوین بوده که به عنوان یکی از جدیدترین، پیشرفته ترین و در عین حال جذاب ترین پارک های موضوعی است که تاکنون فقط در تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته دنیا، همچون هلند اجرا شده است.

اکنون با همت شهرداری منطقه یک تهران و با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، "پارک موضوعی سفر به اعماق بدن انسان ایران"، به عنوان اولین، بزرگ ترین و کامل ترین پارک بدن انسان در آسیا، در منطقه دارآباد تهران و با مساحتی بالغ بر 2000 هزار مترمربع، در حال اجراست.

در این پارک موضوعی، بازدیدکنندگان می توانند با ورود به بدن انسان در اندازه و ابعاد بسیار بزرگ، علاوه بر شناخت بدن خود و شگفتی های آن، اوقات حیرت آور و هیجان انگیزی را در کنار خانواده سپری کنند.

در کنار بخش اصلی، بخش های متنوعی نظیر معاینه و مشاوره های پزشکی در حوزه های تغذیه و سلامت، سینمای منحصربه فرد مغز شگفت انگیز انسان، بازی ها و سرگرمی های علمی و تفریحی متنوع، سرزمین دنیای مجازی، خدمات رایگان آزمایش های فشار و قند خون، تست سلامت و تعیین نمره چشم، فروشگاه محصولات فرهنگی، علمی و نیز خدمات رفاهی مرتبط، به عنوان بخش های جانبی مجموعه معظم، در حال ساخت و اجرا می باشند.

در طراحی و ساخت این پروژه بزرگ بیش از یکصد نفر از چندین کارگروه تخصصی، نظیر کارگروه تخصصی پزشکان و اساتید دانشگاه، کارگروه تخصصی طراحان خلاق و جوان ایرانی، کارگروه تخصصی مهندسان معماری و عمران، کارگروه متخصصان حوزه سینما، موسیقی و گرافیک، در کنار مشاوران و کمپانی های مطرح و صاحب برند بین المللی، استفاده شده است.

شایان ذکر است، کلیه مراحل مطالعات و طراحی پروژه ، طی یک پروسه بزرگ کاری پانزده ماهه و توسط کارگروه های اشاره شده انجام و به طور کامل به اتمام رسیده است. همچنین در حال حاضر بیش از دو ماه است که کار احداث مجموعه آغاز گردیده که نهایتا طی برنامه ریزی صورت گرفته، در دهه مبارک فجر امسال، به بهره برداری خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها