گشایش نخستین پارلمان بانوان کشور در تربت حیدریه

نخستین پارلمان بانوان کشور با برگزاری انتخابات هیات رئیسه آن در تربت حیدریه، افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۶۱

به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از سیاست های راهبردی دولت دوازدهم فراهم آوردن زمینه مشارکت فعال تر آحاد مردم است و ایجاد پارلمان بانوان زمینه لازم را برای مشارکت توانمند این قشر فراهم می سازد.

سیدجواد حسینی افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم از جمعیت افزون بر
79 میلیونی کشور، بیش از 39 میلیون نفر بانوان هستند و نسبت جنسیتی ایران به ازای هر 103 مرد، 100 زن وجود دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: افتتاح پارلمان بانوان در تربت حیدریه به معنای مشارکت دادن بانوان در تصمیم سازی ها، با هدف کاهش تصمیم گیری های متمرکز از پایتخت صورت می گیرد.

احمدعلی موهبتی افزود: بانوان ما از این پس نباید منتظر باشند تا تصمیمات تنها از تهران به آنان دیکته شود، بلکه باید خودشان برنامه ریزی کنند، طرح بدهند و از برنامه های خود نیز در کمیسیون های مختلف دفاع کنند.

وی گفت: بر این اساس و با هدف افزایش مشارکت زنان در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری برنامه های توسعه، طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان خراسان رضوی تهیه شد که در این چهارچوب استانداری بخشی از فرصتهای تصمیم گیری را به بخش غیردولتی، جامعه زنان و فرهیختگان استان واگذار می کند.

موهبتی افزود: بر اساس طرح مصوب کارگروه زنان و خانواده استانداری، امروز پارلمان بانوان، به صورت آزمایشی در سه شهرستان تربت حیدریه، خواف و بینالود فعال می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها