نگاهی به عملکرد مدعیان لیگ جزیره در نقل و انتقالات تابستانی

منچستر و چلسی رو به جلو، آرسنال و لیورپول در انتظار

این روزها اخبار مربوط به نقل و انتقالات لیگ جزیره بسیار داغ است و باشگاه‌های مطرح انگلیسی سعی می‌کنند با خرید بازیکنان مطرح، گوی سبقت را از رقبای خود بربایند. پایگاه خبری ساکرنت در مطلبی به تحلیل و بررسی عملکرد چند باشگاه مطرح انگلیس در فصل نقل و انتقالات تابستانی پرداخته است.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۶۱

چلسی به عنوان قهرمان سال گذشته لیگ برتر تا همین چند هفته پیش حرکت کندی در فصل نقل و انتقالات داشت، اما چند روزی می‌شود که موتور این تیم در جذب بازیکنان کلیدی شتاب گرفته است. پس از به خدمت گرفتن باکویوکو از موناکو و رودریگر از رم، خبر توافق نهایی پنج ساله آلوارو موراتا با قیمت 70 میلیون یورو اعلام شد تا طرفداران آبی‌های لندن خیال‌شان از خط حمله تیم خود در فصل بعد آسوده باشد. از سوی دیگر پس از اعلام تمدید قرارداد دوساله کونته با چلسی، تمام شایعات مربوط به اختلاف نظر میان سرمربی و مدیران این تیم از بین رفت. در این میان گفته می‌شود با رقم فروش احتمالی دیگو کاستا و ماتیچ، هزینه بیشتری برای به خدمت گرفتن بازیکنان جوان در اختیار این تیم قرار می‌گیرد.

تاتنهام به عنوان نایب‌قهرمان لیگ جزیره تا اینجای کار دست به عصا حرکت کرده است. مهم‌ترین کار آنها در بازار نقل و انتقالات تابستانی فروش کایل واکر به منچسترسیتی بود که رقمی حدود 53 میلیون یورو را به حساب این تیم واریز کرد. در این میان به نظر می‌رسد مدیران این تیم لندنی برای هزینه کردن این مبلغ چندان عجله‌ای ندارند و هنوز اقدام جدی در این زمینه انجام نداده‌اند. حتی در همین حال زمزمه‌هایی مبنی بر رفتن اریک دایر از این تیم هم شنیده می‌شود. با این اوصاف تاتنهام را می‌توان کم کارترین تیم انگلیسی در این روند دانست.

من سیتی هم پس از خرید برناردو سیلوا از موناکو و ادرسون دروازه‌بان بنفیکا با ارزش مجموع 78 میلیون یورو وارد فصل نقل و انتقالات شد و با خرید واکر خیالش نسبت به سمت راست دفاع خود مطمئن شد. این روزها با احتمال رفتن کولاروف، سیتیزن‌ها به دنبال خرید یک دفاع چپ مطمئن در این پست هستند. لیورپول با خرید 37 میلیون یورویی محمد صلاح از رم خیلی زود وارد این بازار شد اما ادامه تلاش‌هایشان با دیگر بازیکنان هنوز نتیجه خاصی به دنبال نداشته است. نمونه آن درخواست چندباره آن برای خرید نبی کیتا است که تاکنون با مخالفت جدی سران باشگاه آلمانی لایپزیک روبه‌رو شده است. با این شرایط بسیاری به این مساله اذعان دارند که لیورپول با این روند در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ بعدی جزیره با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

تمام ذکر و فکر آرسنال در این روزها حفظ الکسیس سانچز برای حداقل یک سال دیگر است تا بتوانند ناکامی‌شان در ورود به لیگ قهرمانان را جبران کنند. تنها خرید مهم و مطرح آنها کریستین لاکازت 26 ساله از موناکو با قیمتی حدود 50 میلیون بود که به گران‌ترین خرید این باشگاه تبدیل شد. البته هنوز این سوال مطرح است که چرا دیگر باشگاه‌های مطرح دنیا به دنبال بازیکنی همچون لاکازت نبوده‌اند. در این میان شیاطین سرخ را می‌توان موفق در این زمینه دانست. آنها با خرید لوکاکو در خط حمله و لیندولف در خط دفاع نشان دادند که در مسیر تقویت هر چه بیشتر خود حرکت می‌کنند. باید به این مساله نیز اشاره کرد که آنها هنوز به دنبال خرید بازیکنان دیگر همچون اریک دایر و ماتیچ هستند.

فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر جزیره 20 مردادماه آغاز می‌شود و همه منتظرند تا ببیند سرنوشت فصل جدید جذاب‌ترین لیگ فوتبال دنیا چگونه رقم خواهد خورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها