کم نیستند زنانی که از سوی نزدیک‌ترین اعضای خانواده خود، مورد خشونت شدید قرار گرفته‌اند و نیاز به حمایت‌های عاطفی و روانی دارند. مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از گسترش تعداد خانه‌های امن برای حمایت از این گروه زنان خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد قربانیان خشونت‌های خانگی و خانواده، زنان هستند و حمایت از زنان در معرض خشونت یا خشونت‌دیده با محوریت حفظ خانواده و تحکیم این نهاد در اولویت است.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۵۱

به گزارش جام‌جم، فریبا درخشان‌نیا اظهار کرد: سازمان بهزیستی در حوزه خدمات اجتماعی به زنان، بازپروری این قشر، خانه‌های سلامت به فراخور نیازها، گام‌های اساسی برداشته اما هنوز راه زیادی باقی است.

وی افزود: خشونت علیه زنان از ویژگی‌های جامعه در حال گذار است که راهبری امور و گره‌گشایی از مشکلات زنان آسیب‌دیده با سیاست خدمات خانه‌های امن پی گرفته می‌شود و از سال 92 طراحی خانه‌های امن در 14استان کشور از جمله استان مرکزی پی گرفته شده است.

درخشان‌نیا بیان کرد: غربالگری خشونت در مراکز استان‌ها از سال گذشته به منظور شیوع‌شناسی رفتار خشونت‌بار انجام شد و نتایج آن در هر استان به فراخور شرایط و میزان خشونت‌ها متفاوت بود.

وی هدف از راه‌اندازی خانه‌های امن را تامین امنیت برای زنان آسیب‌دیده و در معرض خشونت عنوان کرد و گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند که باید اقدامات مقابله‌ای در زمینه خشونت علیه آنان به صورت علمی تقویت شود. البته وضعیت زنان ایران در مقایسه با زنان کشورهای آسیایی و خاورمیانه به واسطه‌ تصویب و اجرای طرح‌های مترقی بهتر است.

درخشان‌نیا بیان کرد: مسائل اجتماعی در کشور متولی واحدی ندارد، به همین منظور باید مجموعه‌ای از سازمان‌های اجتماعی با هم‌افزایی، زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها