معدن‌های شن و ماسه بلای جان منابع آب البرز

البرز به‌دلیل مهاجرپذیری گسترده، جمعیت زیاد و مصرف بی‌رویه منابع آب بویژه منابع زیرزمینی، امروز همانند برخی استان‌های دیگر با بحران آب مواجه است و واحدهایی نظیر معدن‌های شن و ماسه در ساوجبلاغ به اندازه جمعیت شهر جدید هشتگرد آب مصرف می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۴۵

به گزارش ایرنا، مصارف بی رویه آب بویژه تهی کردن منابع زیرزمینی از طریق حفر چاه‌های غیرمجاز و استفاده از آب در معادن شن و ماسه خسارات سنگینی به استان البرز وارد می‌سازد.

ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ با انتقاد از نحوه برداشت 22چاه غیرمجاز توسط معادن شن و ماسه در شهرستان، گفت: در سال‌های گذشته جلوی فعالیت این چاه‌ها گرفته شد و امسال نیز با وجود فصل گرما باید امور آب با جدیت وارد عمل شود و چاه‌های مزبور را مسدود کند.

وی افزود: معادن شن و ماسه در این شهرستان به اندازه مردم شهر هشتگرد آب مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: در برخی مناطق شهرستان به‌دلیل وجود انشعابات غیرمجاز و استفاده از آب شرب در مصارف کشاورزی، استخر‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز با کمبود آب و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی روبه‌رو شده‌ایم که البته با اجرای طرح اصلاح لوله‌کشی یک کیلومتر از مجتمع آبرسانی در روستای آران ده‌ها شبکه غیرمجاز کشف و قطع شده و باید با مدیریت مصرف، جیره‌بندی و ذخیره‌سازی این مشکلات برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها