در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد:

توجه ویژه به موضوع کم آبی در کمیته امنیت آب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بروز رسانی گزارش شش ماهه دوم کمیسیون از روند اجرای برجام در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۹۳
توجه ویژه به موضوع کم آبی در کمیته امنیت آب

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، در تشریح محور مباحث کمیسیون متبوعش گفت: در این نشست اعضا بر ملاقات های مردمی با نمایندگان خانه ملت تاکید کردند از طرفی تصریح شد، ضمن تسهیل فرآیند دیدار شهروندان با نمایندگان مجلس بدیهی است این امکان باید با یک ساز و کار مدون و بطور مدیریت شده صورت پذیرد.

وی در ارایه دیگر ابعاد گفت وگوی کمیسیون امنیت به جام جم آنلاین گفت: در این جلسه، ذوالنور رئیس کمیته هسته ای پیش نویس گزارش شش ماهه دوم کمیسیون از روند اجرای برجام را در اختیار اعضا قرار داد.

نماینده مردم ورامین در خصوص جزییات این گزارش خاطر نشان کرد: مفاد این گزارش بر مبنای بررسی و ارزیابی ها و همچنین نشست های متعدد کمیسیون تهیه و تدوین و با هماهنگی های لازم با دستگاه های ذی ربط به روزرسانی شده است.

اما عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بهارستان پیرامون دیدار خانواده های چهار دیپلمات ربوده شده در لبنان با کمیسیون امنیت که روز گذشته انجام شد، عنوان داشت بروجردی رییس کمیسیون موضع قاطع خود مبنی بر زنده بودن این چهار دیپلمات اعلام نمود و بر دربند بودن آنها در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید کرد. سپس اعضا با خانواده دیپلمات ها در خصوص آینده وضعیت عزیزانشان بحث و تبادل نظر کردند.

نقوی حسینی با بیان اینکه خانواده ها ضمن امیدواری به زنده بودن 4 دیپلمات مفقود شده خواستار پیگیری و تعیین تکلیف سرنوشت این عزیزان شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه خانواده ها تاکید دارند هیچ نشانی دال بر به شهادت رسیدن دیپلمات ها ندارند، از دستگاه های نهادهای ذیربط در این خصوص بویژه وزارت امور خارجه انتظار می رود در زمینه مشخص شدن وضعیت مشارالیه تلاش بیشتری مبذول گردانند.

نقوی خبر داد: در این جلسه مقرر شد یک کمیته(حقیقت یاب) به ریاست آقای فلاحت پیشه تشکیل شود از این طریق موضوع مذکور مورد پیگیری و تحلیل قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بحران کم آب در برخی مناطق گفت: بررسی امنیت آب در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و ریاست کمیته امنیت آب به ابوالفضل حسن بیگی واگذار شد.

نقوی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس کمیسیون هم در این جلسه به موضوع مهم آب و امنیت آن اشاره کرد و بر ضرورت پیگیری کمیسیون و کمیته امنیت آب تاکید کرد.

وی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در همین ارتباط چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان سفر خواهد کرد تا مسایل دوجانبه آنها را در شورای تامین دو استان مورد بررسی قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها