وزیر خارجه کشورمان گفت: در گفت‌وگوهایمان با مسئولان فرانسه حضور منافقین را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۶۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف این مطلب را در واکنش به نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس مطرح کرد. وی با اشاره به نشست منافقین در پاریس گفت: سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست؛ همه دولت‌های منطقه و دولت‌های اروپایی نسبت به سوابق این گروه آگاه هستند. وی از دادن مجوز فعالیت به گروهک تروریستی منافقین در فرانسه، ابراز تاسف و تاکید کرد: اجازه دادن به فعالیت گروهی که نزد مردم ایران منفور است و سوابق تروریستی دارد و در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد حملات تروریستی آنها و تلاش‌هایشان برای حمله تروریستی در کشور بودیم، تنها لکه سیاهی بر سابقه کشورهایی است که با این گروه‌ها همکاری می‌کنند.

این در‌حالی بود که روز گذشته نشست سالانه منافقین در پاریس برگزار شد و چهره‌های افراطی چون جان‌بولتون از آمریکا و ترکی‌فیصل از عربستان در این نشست علیه کشورمان ادعاهایی تکراری را مطرح کردند.

همچنین وزیر خارجه ایران در پیامی به مناسبت سی‌امین سالگرد حمله شیمیایی به سردشت گفت: آنهایی که امروز مدعی کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه‌‌‌اند، همان‌هایی هستند که هشت سال در تسلیح صدام شرکت داشته و شریک جرم و جنایات آن بودند.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، در بخشی از پیام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با ادای احترام به قربانیان فاجعه حمله شیمیایی به سردشت و بازماندگان این حادثه و بزرگداشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، بر عزم و اراده خود برای مقابله با این‌گونه سلاح‌های کشتار جمعی و کاربرد آن تاکید و از جامعه جهانی و افکار عمومی مردم دنیا دعوت می‌کند تا با همه امکانات و ظرفیت‌های موجود به مبارزه با تولید، تکثیر و استفاده از این‌گونه سلاح‌ها بپردازند و نسبت به کاربرد و تهدید به کاربرد این سلاح‌ها از سوی گروه‌های تروریستی مانند داعش و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این گروه‌ها بیش از پیش حساسیت نشان دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها