پیمانکار پارک کوهسار تهران به اتهام بی‌مبالاتی منجر به مرگ دلخراش فاطمه در پارک کوهسار به چهار ماه حبس و پرداخت دیه محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۰۵

رسیدگی به این پرونده 4 خرداد امسال با کشف جسد متلاشی شده دختر پنج ساله در آبنمای پارک کوهسار در منطقه مشیریه تهران آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این دختر که همراه مادرش برای یک جشن به پارک آمده‌اند، از غفلت مادر سوءاستفاده کرده و وارد آبنمای پارک شده است. دختر 5 ساله به نام فاطمه پس از این‌که وارد آبنما می‌شود، به علت نبود محافظ پمپ‌های تصفیه و چرخش آب داخل گودال بزرگی افتاده و پره‌های پمپ جسد او را متلاشی کرده بود.

با بررسی محل حادثه توسط کارشناس رسمی دادگستری، او در گزارش خود اعلام کرد؛ «علت وقوع حادثه، نبود حفاظ روی حوضچه بوده است. با عنایت به این‌که در تاریخ اول خرداد 95 ناظر مقیم ضمن مکاتبه با شرکت سبزبانان شهر به نبود حفاظ اشاره و عواقب امر را متوجه شرکت اعلام می‌دارد، لذا شرکت سبزبانان شهر موظف بوده طبق این نامه و همچنین مفاد قرارداد، تدابیری اتخاذ کند که سارق یا سارقان قادر به سرقت مجدد حفاظ نباشند یا حداقل با توجه به احتمال سرقت، قبل از شروع به کار آبنما و روشن کردن پمپ از وجود حفاظ اطمینان حاصل می‌کردند تا حادثه‌ای رخ ندهد. با عنایت به عدم رعایت این موارد و از سوی دیگر قبول مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی از سوی پیمانکار طبق مفاد قرارداد، قصور پیمانکار صددرصد اعلام می‌شود.»

پس از گزارش کارشناس رسمی دادگستری و تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به دادگاه ارسال شد.

رضا سلیمی، وکیل خانواده فاطمه با تاکید بر این‌که پیمانکار پارک صددرصد مقصر حادثه شناخته شد، درباره رای دادگاه که روز شنبه صادر شد، به ایلنا گفت: مدیرعامل شرکت پیمانکار به چهار ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شده است. قرار است، نصف دیگر دیه هم توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شود. درواقع به خانواده متوفی دیه کامل تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که رای نهایی بازهم به نظر دادگاه تجدیدنظر بستگی دارد‌ افزود: مدیرعامل شرکت پیمانکار می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند و امکان دارد رای در دادگاه تجدیدنظر تغییر کند. پرداخت دیه نیز منوط به همین موضوع است. اگر پیمانکار به رای صادره اعتراض کند، دادگاه تجدیدنظر پنج تا شش ماه آینده برگزار خواهد شد.

سلیمی با بیان این‌که انتظار می‌رفت دادگاه حکمی سنگین‌تر صادر کند، گفت: پیش‌بینی می‌کردیم حبس بیشتری به پیمانکار تعلق گیرد و چهار ماه حبس ما را شوکه کرد. قاضی می‌توانست تا سه سال هم حبس بدهد، اما از آنجا که متهم سابقه نداشت و متاهل است با دو درجه تخفیف به او چهار ماه حبس دادند. وکیل خانواده فاطمه با تاکید بر این‌که از حکم صادره راضی نیست،‌ افزود: سهم دیه مقصر توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد و برای دوران حبس نیز اگر بتواند رضایت خانواده را بگیرد، تخفیف خواهد گرفت، به نحوی که می‌تواند همان چهار ماه حبس را هم نکشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها