شورجه: دلیل فرمان آتش به اختیار سوءمدیریت و ولنگاری فرهنگی است

جمال شورجه کارگردان سینما گفت: به‌ یقین سوءمدیریت دولتمردان باعث فرمان آتش به اختیار شده است، چرا که ما در مباحث مهمی همچون فرهنگ، اقتصاد و سیاست با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستیم. امروزه در سینما، نیازمند تولید آثاری در جهت ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم و مسئولان حق ندارند برای ساخت این قبیل آثار مانع‌تراشی کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۴۸

کارگردان فیلم سینمایی «سی و سه روز» در گفت‌وگو با سینماپرس در پی سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان که آنها را به تلاش جدی و همه جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه‌ها توصیه کردند و فرمان دادند که هر نیروی انقلابی باید به صورت مستقل کار کند و از اصطلاح «آتش به اختیار» در این‌باره استفاده فرمودند، افزود: سوءمدیریت‌ها از سوی مدیران و مسئولان دولتی باعث شد مقام معظم رهبری برای اولین بار این‌طور صریح و شفاف صحبت کنند و از نیروهای انقلابی و متعهد بخواهند که نسبت به مشکلات واکنش نشان داده و وارد میدان شوند.
سوءمدیریت دولتمردان باعث بروز مشکلات و معضلات بسیاری در کشور شده است.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری بخصوص نسبت به حوزه مهم فرهنگ و هنر همیشه دغدغه داشته‌اند و طی سال‌های اخیر به‌کرات در رابطه با این حوزه سخنانی فرمودند و رهنمودهایی را ارائه دادند که متأسفانه از چشم و گوش مسئولان دولتی دور ماند؛ رهبری بخصوص در رابطه با سینما به صورت صریح اشاره کردند که چرا کارهای ارزشی، دینی و انقلابی که باید ساخته
شود، نمی‌شود و در عوض آثاری در سینمای کشور ساخته می‌شود که نباید بشود!

شورجه سپس با بیان این‌که ما شاهد تولید آثاری نازل و بی‌ارزش در سینمای کشور هستیم که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ما را دچار «ولنگاری فرهنگی» کرده است، گفت: بسیار متاسفم که هیچ اقدام عاجل و مثبتی برای جلوگیری از این قبیل ولنگاری‌های فرهنگی در کشور انجام نمی‌شود و هیچ مدیری دغدغه جدی برای رفع این معضلات از خود نشان نداده و تاکنون تدبیری در این باره صورت نگرفته است.

این فیلمساز نام آشنای سینمای کشور تصریح کرد: متاسفانه این ناهماهنگی‌ها در حوزه فرهنگی بیش از سایر حوزه‌ها نمود دارد؛ ما شاهد هیچ گونه تعادل و توازنی در محتوای آثار تولید‌شده سینمای کشور نیستیم و این مسأله با دغدغه‌ها و فرامین مستقیم مقام معظم رهبری در تناقض است.

کارگردان فیلم سینمایی «حماسه مجنون» خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگ در کشور ما هم‌اکنون شبیه به «آش شله قلمکار» شده است و معلوم نیست که قرار است ما فرهنگی مبتنی بر اسلام داشته باشیم یا در پی فرهنگی مبتنی بر سکولاریسم و ترویج افکار لائیک‌ها هستیم؟

او تأکید کرد: خوشبختانه عامه مردم در کشور ما مردمی شریف، متدین و متشرع هستند و از این‌رو مسئولان دولتی وظیفه دارند در پی آن باشند تا براساس فرهنگ غنی و اصیل اسلامی ایرانی مبادرت به ساخت آثار کنند. ما باید جامعه را به سمت یک ثبات فکری و فرهنگی پیش ببریم تا نسل‌های بعدی در کشور ما دچار سردرگمی و بی‌هویتی نشوند.

کارگردان فیلم سینمایی «دایره سرخ» متذکر شد: ما در حوزه فرهنگ منفعل هستیم و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری به نیروهای متعهد، ارزشی و حزب‌اللهی فرمان «آتش به اختیار» داده‌اند و از آنها خواسته‌اند تا خودشان به میدان بیایند و براساس اعتقادات و باورهایشان دست به عمل بزنند. ما امروزه بخصوص در سینما نیازمند تولید آثاری در جهت ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم و مسئولان حق ندارند برای ساخت این قبیل آثار مانع‌تراشی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها