رئیس جمهور در ضیافت افطار با ورزشکاران:

زنان باید در ورزش حضور فعال داشته باشند

رئیس جمهور در ضیافت افطار با ورزشکاران، افتخارآفرینی در عرصه ورزش و بالابردن پرچم کشورمان در میادین جهانی را مایه افتخار و خوشحالی دانست.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۵۰

حسن روحانی در این برنامه با تاکید بر این‌که امروز همه باید یکپارچه و یک تیم باشیم، گفت:افتخار ما این است که در همه قهرمانی های مادی و معنوی به امام و رهبری مانند علی(ع) اقتدا می کنیم. ملت ایران بویژه ورزشکاران نسبت به امیرالمومنین(ع) ارادت ویژه ای دارند.

رئیس جمهور، ورزش جسم و روح را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سلامت و صحت بدن از نعمت های بزرگ خداوند است و شکر این نعمت تنها با تلاش برای حفظ آن خواهد بود و یکی از راه های توانمندسازی بدن رسیدن به سلامت است که از طریق ورزش به دست می آید.

روحانی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه ورزش در کشور اظهار کرد: ورزش باعث گسترش سلامت و نشاط در جامعه می شود. برخی تصور می کنند ورزش فقط جسم را تقویت کرده و آن را در برابر بیماری ها حفظ می کند، اما بخش بزرگی از معضلات و مشکلات اجتماعی با گسترش ورزش در جامعه حل می شود، چرا که ورزش نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

روحانی با بیان این‌که انسان با ورزش نشاط پیدا می کند، خاطر نشان کرد: حفظ سلامت جسم بر اساس فرامین اسلامی جزو وظایف ماست.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت عادت دادن نوجوانان و جوانان به ورزش در جامعه افزود:امروز زنان ما در ورزش‌ها و میدان های ورزش قهرمانی جهانی حضور دارند. در حالی که برخی پدران و گذشتگان ما فکر می کردند لازمه حفظ دین و تقوا برای خانم‌ها ماندن در خانه و بیرون نرفتن است، امروز زنان جامعه ما در همه عرصه های ورزشی، علمی و کاری حضوری پرافتخار دارند.

رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا شایسته است در این جمهوری اسلامی زنان ما در مسابقات و عرصه های جهانی حضور نداشته باشند، خاطرنشان کرد: همه آحاد و اقشار جامعه از جمله بانوان باید در میدان مسابقه حضور فعال داشته باشند.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این دیدار چند نفر از ورزشکاران از جمله کمیل قاسمی، قهرمان جهانی کشتی، به بیان دیدگاه ها و نظرها درباره مسائل گوناگون در رشته های مختلف ورزشی و ارائه پیشنهادات خود در راستای ارتقای سطح ورزش کشور پرداختند.

همچنین فرشته کریمی، فوتسالیست ایران و سارا اعتماد عضو تیم ملی بسکتبال بانوان کشور لوح سپاسی را به پاس حمایت های رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید از ورزش بانوان به دکتر روحانی تقدیم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها