رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ایرانیان مقیم و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی در ترکمنستان گفت: ادعای برخی دولتها مبنی بر لزوم تغییر نقشه خاورمیانه را مردود و متعلق به تفکر دوران امپراطوری است.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۱

وی همچنین افزود: این کشورها به دنبال تفرقه هستند و نمیخواهند بگذارند که ملتها خود برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.
آقای احمدی نژاد با تاکید بر اصل گسترش روابط و همکاری با کشورها در سیاست خارجی ایران, اشتراکات فراوان فرهنگی, تاریخی و همسایگی ایران و ترکمنستان را مورد توجه قرار داد وافزود: ایرانیان با تمدن, فرهنگ, آداب, رسوم و اخلاق خود در سراسر جهان شناخته می شوند, و این فرهنگ الهام گرفته از دین, ایمان, صداقت و پاکی آنان است.
وی دست اندرکاران سفارت ایران را به پشتیبانی همه جانبه, نزدیک و دوستانه و همچنین حمایت بی دریغ از همه ایرانیان مقیم فراخواند و گفت: سفارتخانههای ایران در خارج از کشور باید خانه امن همه ایرانیان با هر سلیقه و شغلی باشد.
به گزارش واحد مرکزی خبر رییس جمهور با اشاره به تحولات بینالمللی و درگیریهای اخیر منطقه افزود: جهان امروز گرفتار فرصت طلبی عده ای ظالم است که همه اصول اخلاقی, انسانی و بین المللی را صرفا به بهانه دست یازیدن به منافع خود زیر پا گذاشته و با دروغ و نیرنگ به کشتار و جنایت پرداخته اند.
احمدی نژاد گفت: حق وتو برای کشورهای پیروز جنگ جهانی و محروم کردن دیگران از حقوق اولیه خود, حتی حق دستیابی به دانش و فنآوری در شرایط امروز جهانی هرگز پذیرفته نیست و ملت های بیدار در مقابل آن خواهند ایستاد.
وی با انتقاد از مجامع بین المللی که در برابر کشتار مردم فلسطین و لبنان سکوت کرده اند گفت: قدرتهای زورگو دیگر به پایان عمر خود رسیده اند و باید این واقعیت را بپذیرند که چاره همه این مشکلات بازگشت به فرهنگ, دین و خداپرستی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها