مجلس دهم این روزها وارد دومین سال از عمر چهارساله خود می‌شود. این درحالی است که سال گذشته قانون برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و قاعدتا مهم‌ترین اولویت مجلس باید توجه به اجرایی شدن این قانون مهم که اساس نیاز مردم است، باشد.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۶۱

توجه به بحث اقتصاد مقاومتی از دیگر موارد مهمی است که مجلس به آن توجه ویژه‌ای دارد و بر این اساس باید تلاش کند که همه امور جزئی و وقتگیر را از گردونه خارج کرده و بیشترین همت خود را معطوف به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی که مهم‌ترین دغدغه کشور محسوب می‌شود، بکند.

بحث اشتغال و معیشت مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور و مقام معظم رهبری است و از آنجایی‌که مهم‌ترین اولویت‌ها در کشور از طرف رهبری تبیین شده؛ لذا هرچه همت داریم باید صرف انجام آن کرده و در این مسیر از مسائل حاشیه‌‌ای پرهیز کنیم.

با توجه به سخنان رهبر انقلاب در بحث آسیب‌های اجتماعی، نگاه ویژه مجلس دهم باید بر این محور قرار گیرد تا بخشی از این معضل از طریق اقتصاد مقاومتی و توجه به امر اشتغال حل شود؛ آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری، عدم ایجاد درآمد، حاشیه‌نشینی و تمرکز جمعیت در برخی نقاط شهری و اطراف آن که همگی نتیجه بحث بیکاری است.

البته می‌توان در مورد آسیب‌ها ده‌ها ساعت صحبت کرد، اما صرفا سخنرانی و ردیف کردن محورها، مشکل کشور را حل نمی‌کند؛ لذا باید امسال اولویت ویژه‌ای را تعریف کنیم تا اهداف پراکنده نشود. اگر امسال از کلی‌گویی‌ها پرهیز کنیم و بحث اشتغال و تولید داخلی را جدی بگیریم، در نتیجه این جدیت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

بحث بیکاری در بسیاری از آسیب‌ها تنیده شده و تفکیک آن میسر نیست؛ لذا اگر متغیر بیکاری حذف شود و بتوانیم شغل ایجاد کنیم، بعدا می‌توانیم بگوییم که بقیه آسیب‌ها ناشی از چه چیزی است.

عبدالرضا مصری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها