مسافر بین‌شهری، کسی نبود جز سارق سابقه داری که وقتی با مقاومت راننده میانسال مواجه شد او را در تیر راس اسلحه‌اش قرار داد و با شلیک گلوله به کام مرگ کشاند.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۸۲
سرقت خودرو انگیزه جنایت

عامل این جنایت 8 ماه بعد در مخفیگاهش دستگیر شد و به قتل به خاطر سرقت خودرویی که چند روز بعد آن را در کنار خیابان رها کرده بود، اعتراف کرد.

سرقت مسلحانه

اواسط سال گذشته راننده‌های عبوری در مسیر شهرستان شوش به اهواز، با بدن نیمه‌جان مرد میانسالی در کنار جاده مواجه شدند. مرد میانسال که بشدت خونریزی داشت نفس‌های آخر را می‌کشید و همین مساله باعث شد تا موضوع بلافاصله به پلیس و اورژانس گزارش شود.

به این ترتیب بلافاصله ماموران امداد و نجات راهی محل شده، اما مرد میانسال به خاطر شدت خونریزی تسلیم مرگ شد. با مرگ مرد میانسال، موضوع به کارآگاهان جنایی خوزستان اعلام شد.

استعلام شماره پلاک قربانی

در تحقیقات اولیه مشخص شد که راننده میانسال بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده است. در بازرسی از جیب‌های مقتول مدرک شناسایی او کشف و مشخص شد قربانی فرامرز نام دارد. با شناسایی خانواده فرامرز، کارآگاهان سراغ آنها رفتند. در تحقیقات یکی از اعضای خانواده فرامرز گفت: فرامرز راننده بین‌شهری است و با خودروی پژو 405 خود از شوش به اهواز و برعکس مسافر سوار می‌کند. امروز هم طبق معمول برای مسافرکشی خانه را ترک کرد.

با توجه به آن که فرامرز سوار بر خودروی 405 خود خانه را ترک کرده و اثری از خودرو در محل جنایت بدست نیامد، این فرضیه از سوی کارآگاهان جنایی مطرح شد که عامل یا عاملان جنایت به خاطر سرقت او را به قتل رسانده‌اند. شماره پلاک خودروی سرقتی بلافاصله به تمام واحدهای گشت پلیس آگاهی اعلام شد. سه روز بعد از قتل فرامرز ماموران پلیس هنگام گشت‌زنی خودروی قربانی جنایت را کشف کردند. متهم یا متهمان پس از سرقت لوازم داخل خودرو، آن را در محلی خلوت رها کرده بودند.

با آن که هیچ رد و سرنخی از عامل یا عاملان جنایت در دست نبود، بررسی‌ها در این خصوص ادامه یافت. در تحقیقات میدانی و پلیسی، کارآگاهان جنایی موفق شدند سرنخ‌هایی از عامل این قتل به دست آوردند.

با شناسایی هویت متهم فراری، کارآگاهان در عملیات ویژه مخفیگاه قاتل را شناسایی و او را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه شایان ـ قاتل فراری ـ یک دستگاه خودروی پراید سرقتی، اسلحه کلت کمری، سه تیغه خشاب و چهار فشنگ غیرمجاز کشف شد.

کرایه بالا، شگردی برای سرقت

متهم 30 ساله زمانی که در مقابل کارآگاهان جنایی قرار گرفت به ناچار به قتل اعتراف کرد. او در این خصوص گفت: قصدم قتل نبود، آن روز در سودای سرقت خودرو، تحت عنوان مسافر از شوش سوار خودروی 405 مقتول شدم. خودرو را دربست کرایه کردم و برای این که راننده میانسال اعتماد کند و وسوسه شود، قیمت کرایه را بیشتر از معمول بیان کردم. در راه منتظر فرصتی بودم تا نقشه‌ای را که در سر داشتم اجرا کنم. به محل خلوتی که رسیدم با این عنوان که حالم بد است و نیاز به کمی هوای آزاد و استراحت دارم از فرامرز خواستم در کنار جاده نگه دارد.

او ادامه داد: راننده پژو غافل از نقشه‌ای که من در سر داشتم کنار جاده نگه داشت. همین که خودرو متوقف شد، اسلحه‌ای را که همراه داشتم به طرف او گرفتم و از فرامرز خواستم خودرو را تحویل من دهد، اما مرد میانسال مقاومت و شروع به داد و بیداد کرد و مدام می‌گفت خودرواش منبع درآمد اوست و اگر خودرو را سرقت کنم جواب زن و بچه‌اش را چه بدهد. مقاومت مرد میانسال را که دیدم باهم درگیر شدیم و به سمت او شلیک کردم. بعد از آن خودرو را برداشته و از محل متواری شدم. چون می‌دانستم خیلی زود ماجرای سرقت مسلحانه‌ام لو می‌رود، لوازم داخل پژو سرقتی را برداشته و آن را در محلی خلوت رها کردم. بعد از جنایت نیز سرقت‌های دیگری انجام دادم.

سرهنگ صالحی، جانشین فرمانده انتظامی خوزستان ضمن اعلام این که متهم در تحقیقات پلیس به پنج سرقت مسلحانه خودرو و قتل راننده میانسال اعتراف کرده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شد.

هلیا قنبری

ضمیمه تپش جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها