به گزارش جام جم آنلاین، احسان قاضی زاده هاشمی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: اگر ستادی کار اصلاح فیلم تبلیغاتی را انجام نداد به تشخیص کمیسیون، این اصلاحیه در سازمان صدا وسیما به عنوان مجری کمیسیون انجام میشود.
وی با اشاره به برخی از مطالب در برخی از رسانهها درباره اصلاحیههای انجام شده در برخی از برنامهها و تولیدات تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، افزود: مسئول برگزاری و بررسی در حوزه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این کمیسیون، یک کمیسیون فرا قوهای است که دو نماینده دولت، یک نماینده دستگاه قضایی، یک نماینده شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، یک نماینده صدا و سیما و همچنین عضو ناظر شورای نگهبان؛ همگی در این کمیسیون حضور دارند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تصمیمهای این کمیسیون مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست و سازمان صدا وسیما فقط مجری مصوبات کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری است.
سخنگوی کمیسون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه درباره مصوبات کمیسیون بررسی تبلیغات درباره برنامههای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رخ داده، تصمیم کمیسیون و مصوبات کمیسیون است و برای نامزدها با طیفهای مختلف رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه در مواردی شاهد اصلاحیههای به مراتب بیشتر برای برخی نامزدهای انتخاباتی بودهایم، گفت: ملاک برای کمیسیون، قانون انتخابات ریاست جمهوری در ماده ۶۴ است که نقض هر یک از قوانین و مصوبات قانونی کشور و توهین و هتک حرمت در برنامههای تبلیغاتی را قابل قبول نمیداند.
قاضی زاده هاشمی گفت: اگر ما دیدگاهی داریم و اصلاحیه هایی را در کمیسیون به تصویب میرسانیم بر اساس قانون و قوانین رسمی کشور است و برای همه نامزدهای انتخاباتی این تذکرها داده شده و در فیلمهای انتخاباتی اعمال شده است.
وی افزود: این مجموعه قوانین پیش از شروع تبلیغات به ستادهای همه نامزدها به طور رسمی اعلام شده است.
بررسی انتشار فیلم اصلاح نشده نامزدها در فضای مجازی در کمیسیون تبلیغات انتخابات
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع انتشار فیلم تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی و رسانهها بدون اصلاحیه این کمیسیون، بررسی میشود.
قاضی زاده هاشمی درباره پخش فیلم های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات، بدون اصلاحیه صورت گرفته از سوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات در فضای مجازی، افزود: آنچه که در حال رخداد است، همه مد نظر کمیسیون قرار دارد و ما این مطلب را در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار میدهیم.
وی ادامه داد: این مورد نقض قانون است چون از نکاتی که ما در مورد قوانین داریم، قانون پذیری وتبعیت از مراجع قانونی است.
سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات در خصوص شکایت های نامزدها بعد از مناظره دوم، تاکید کرد: تا الان یک شکایت با دو محور داشتیم و شکایت دیگری دست ما نرسیده است و برخی از مباحثی که تحت عنوان شکایت در رسانهها مطرح است، به کمیسیون واصل نشده است و ارزش قانونی و حقوقی ندارد.
قاضی زاده هاشمی گفت: ما دو نوع برنامه تولیدی و ضبطی داریم، در هر دو مورد قبل از پخش، این برنامهها در کمیسیون مورد بررسی و نظارت قرار میگیرد.
وی افزود: در مورد برنامههای زنده اعضای کمیسیون قبل از برنامه در بین نامزدها حضور پیدا می کنند و مفاد قانون تبیین میشود.
سخنگوی کمیسون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوی تصریح کرد: بعد از برنامه اگر شکایتی باشد بررسی و اگر احقاق حقی باید صورت گیرد زمان مناسب اختصاص داده میشود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد