کمتر از 10 درصد کمردردها با جراحی درمان می شود

شایع ترین علت جراحی های ستون فقرات

دبیر علمی سومین کنگره منطقه ای میان دوره ای انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه کمردرد یکی از شایع ترین بیماری ها در حوزه ارتوپدی است، گفت: کمتر از 10 درصد کمردردها با جراحی درمان می شود
کد خبر: ۱۰۱۹۳۴۳
شایع ترین علت جراحی های ستون فقرات

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علی اندلیب در ارتباط با برگزاری سومین کنگره منطقه ای میان دوره ای انجمن ارتوپدی ایران اظهارداشت: این کنگره از 6 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.


وی با بیان اینکه احتمالا بیش از 200 نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام می کنند، افزود: موضوعاتی همچون جراحی ارتوپدی اطفال، جراحی ستون فقرات، تعویض مفاصل ترومای اندام فوقانی و تحتانی از مباحثی هستند که در این کنگره مطرح می شود.


این متخصص ارتوپدی ادامه داد: ارتقا بخشیدن دانش همکاران ارتوپدی و انتقال و ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه ارتوپدی از دیگر اهداف برگزاری سومین کنگره منطقه ای میان دوره ای انجمن ارتوپدی ایران است.


دبیر علمی سومین کنگره منطقه ای میان دوره ای انجمن ارتوپدی ایران گفت: گروه هدف این کنگره جامعه ارتوپدی بوده و شرکت در کنگره نیز 13.5 امتیاز باز آموزی دارد. همچنین اساتید و سخنرانانی از استان های تهران، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و اصفهان در این کنگره شرکت می کنند.


اندلیب اضافه کرد: چندین پنل و کارگاه آموزشی در سومین کنگره منطقه ای میان دوره ای انجمن ارتوپدی ایران برای شرکت کنندگان برگزار می شود.


این متخصص ارتوپدی با اشاره به بیشترین علت جراحی های ستون فقرات خاطر نشان کرد: تنگی کانال نخاعی، فتق دیسک کمر و انحرافات ستون فقرات بیشترین علل جراحی های ستون فقرات است.


وی در پایان به موضوع کمردرد اشاره کرد و گفت: کمردرد یکی از بیماری های شایعی بوده که بسیاری از افراد آن را در زندگی تجربه می کنند البته باید توجه داشت که تنها کمتر از 10درصد کمردرد ها منجر به جراحی شد و به عبارتی نیاز به درمان به روش جراحی دارند.


سومین کنگره منطقه ای میان دوره ای انجمن ارتوپدی ایران از 6 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری در تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها