توکلی: جابه‌جایی 2 رکورد ملی نشان‌دهنده پیشرفت دختران دوومیدانی است

برنامه‌ام فشرده است اما مدال می‌خواهم

یک اشتباه در ثبت رکورد پرش ارتفاع، فدراسیون دوومیدانی را وادار کرد با انتشار اطلاعیه‌ای درباره مسابقه‌های این ماده در شیراز توضیح بدهد. رکورد این پرش با 183 سانتی‌متر در اختیار سپیده توکلی است اما در مسابقه‌های هفته گذشته رکورد 175 به اشتباه به نام رکورد ایران ثبت شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۹۴

سپیده توکلی ورزشکار هفتگانه دوومیدانی ایران و رکورددار پنجگانه داخل سالن، در مسابقه‌های شیراز بار دیگر قهرمانی خود را در هفتگانه تکرار کرد تا ثابت کند در این ماده دوومیدانی همچنان بی‌رقیب است. وی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره مسابقه‌های شیراز و میزان آمادگی خودش گفت: سطح رقابت‌ها بد نبود و دو رکورد ملی در پرش با نیزه و پرتاب چکش جا به جا شد که نشان‌دهنده پیشرفت دختران دوومیدانی‌کار است.

توکلی با اشاره به برگزاری زودهنگام رقابت‌ها ادامه داد: مسابقه‌های امسال خیلی زود برگزار شد و برنامه فشرده‌ای داشت. بر خلاف ادوار گذشته که همیشه اواسط اردیبهشت زمان برپایی مسابقه‌ها بود امسال زودتر برگزار شد و این نکته سبب شده بود بیشتر ورزشکاران آمادگی کامل نداشته باشند حتی خودم با اصرار مربی‌ام با 70 درصد آمادگی بد ندیدم در این رقابت‌ها شرکت کنم.

توکلی که سال گذشته با آسیب‌دیدگی مدارا کرده بود رفته‌رفته خود را به شرایط دلخواه می‌رساند؛ رقابت‌هایی که او در پیش دارد در نیمه نخست سال بسیار فشرده و نزدیک به هم است. او گفت: پارسال آسیب دیده بودم و در مسابقه‌ای به‌طور جدی شرکت نکرده بودم به همین دلیل تمریناتم را خیلی دیر و بدون مربی شروع کردم. خدا را شکر در شیراز توانستم بدنم را دوباره به سطح مسابقه‌ها برسانم. مهم‌ترین مسابقه پیش روی من بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در اواخر اردیبهشت است که در ماده پرش ارتفاع شرکت می‌کنم. همین‌طور مسابقه‌های قهرمانی 2017 آسیا در هند . در این بازی‌ها نیز ورزشکار ماده هفتگانه دوومیدانی ایران هستم که اواسط تیر امسال برگزار می‌شود.

توکلی مسابقه‌های داخلی را نیز فرصتی برای کسب آمادگی بیشتر دانست و ادامه داد: من در لیگ باشگاهی با تیم دانشگاه آزاد شرکت می‌کنم و در رقابت‌های داخلی برای بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان آماده می‌شوم که قرار است آنجا در ماده پنجگانه شرکت کنم. در مجموع در نیمه نخست سال برنامه‌ام فشرده است اما انگیزه‌ام برای مدال‌آوری زیاد است و راستش مدال می‌خواهم.

وی درباره مسابقه‌های اخیر خود اعتقاد دارد این مسابقه‌ها در واقع برای او یک تمرین بزرگ بود که بتواند سطح آمادگی خودش را در شروع فصل جدید رقابت‌ها ارزیابی کند. توکلی گفت: حتی توانستم اشکالات تکنیکی خودم را پیدا کنم به این ترتیب می‌توانم برای مسابقه‌های بعدی برنامه‌ریزی تکمیلی داشته باشم.

قهرمان هفتگانه ایران نداشتن رقیب را یکی از دردسرهای این ماده دانست و گفت: متاسفانه من رقیب نزدیک و سرسختی در ماده هفتگانه ندارم و در مسابقه‌های امسال فقط دو شرکت‌کننده حضور داشتند که اختلاف من با نفر دوم زیاد بود. مثل این بود که من هفت ماده دوومیدانی را به تنهایی مسابقه دادم که این خودش کار یک ورزشکار را سخت‌تر می‌کند. با این حال برای این‌که به رکوردهای خوب دست پیدا کنم کاری به رقبای ایرانی ندارم و به فکر رسیدن به حدنصاب‌های لازم در سطح آسیا هستم.

توکلی در پایان درخواستی هم از فدراسیون دوومیدانی دارد. او خود از بخت‌های مدال‌آوری دوومیدانی بشمار می‌آید بنابراین درباره بخت ایران در مسابقه‌های آینده گفت: اگر به دنبال مدال‌آوری در قهرمانی آسیا و بازی‌های 2018 جاکارتا هستیم باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشیم و فدراسیون باید بتواند برای ورزشکاران، مربیان خوب استخدام کند. فدراسیون تمامی شرایط مدال‌آوری را برای ورزشکاران در مواد مختلف دوومیدانی فراهم کند تا آنها بدون دغدغه در مراحل آماده‌سازی به فکر مدال‌آوری در مسابقه‌های مختلف باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها