دیروز و در اولین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، سالن همایش الغدیر وزارت کشور پذیرای داوطلبانی بود که برای شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام حضور کردند.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۸۹

از ساعت 8 صبح که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دستور شروع فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری به فرمانداران سراسر کشور صادر شد، داوطلبان حضور فعالی داشتند. در میان چهره‌های معروفی که از مدت‌ها قبل برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند، مصطفی میرسلیم، اولین کسی بود که به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد. وی که لباس کارکنان ایران خودرو را پوشیده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا حزب موتلفه اسلامی، نامزدهای دیگری هم دارد، خاطرنشان کرد: حزب موتلفه فقط یک نامزد دارد و آن هم مصطفی میرسلیم است. من قبل از تشکیل جمنا به عنوان نامزد موتلفه ورود کردم و بعد از اعلام نامزدی‌ام، جمنا تشکیل شد. میرسلیم درباره امکان انصراف به نفع نامزد معرفی شده از سوی جمنا گفت: در جمنا با دوستان مذاکره کردیم و مقرر شد همکاری داشته باشیم، ولی این‌که چه کسی در صحنه ریاست جمهوری به خدمت می‌پردازد از سوی مردم تعیین خواهد شد. از دیگر چهره‌هایی که در اولین روز ثبت‌نام، به ستاد انتخابات مراجعه کردند، می‌توان به قاسم شعله سعدی، نماینده ادوار مجلس و مهدی خزعلی اشاره کرد. حضور جواد گلپایگانی، مشهور به آتقی، بازیگر سریال آیینه عبرت در ستاد انتخابات کشور از حاشیه‌های اولین روز ثبت‌نام انتخابات بود. همچنین دیروز چهره‌های کفن‌پوش یا دوقلوهایی جوان یا افرادی با وعده‌های عجیب انتخاباتی در ساختمان فاطمی حضور یافتند و نام خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم ثبت کردند. یکی از این نامزدها وعده یارانه 300هزارتومانی داد و دیگری گفت به هر بیکار 15میلیون تومان پول می‌دهد! دیگری هم برای مقابله با ترامپ، پیشنهاد برگزاری مسابقه شنا با او را داد!

ثبت‌نام 126 نفر در روز اول

علی پورعلی‌مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور عصر دیروز از ثبت‌نام 126 نفر در روز اول نام‌نویسی از کاندیداها خبر داد و گفت: از این افراد شش نفر خانم و بقیه مرد هستند. به گفته وی جوان‌ترین فرد ثبت‌نام کرده 18سال و مسن‌ترین فرد هم 79 سال دارد.

توصیه وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز که در ستاد انتخابات حضور یافته بود در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تبلیغات زودهنگام قطعا تخلف است و همه نامزدها، احزاب و شخصیت‌ها از جمله رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، نباید تبلیغات داشته باشند، اما فعالیت در جهت آگاه‌سازی مردم را تبلیغات زودهنگام نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور از همه نامزدهای انتخابات و حامیان آنها و احزاب، گروه‌ها و اشخاص می‌خواهد با تعامل مثبت و مبتنی بر اخلاق و قانون، همکاری بیشتری در اجرای انتخابات داشته باشند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: امیدواریم همه مسئولان اعم از مجریان، ناظران و همه کسانی که در برگزاری انتخابات به ما کمک می‌کنند از جمله رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون، ‌نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه دستگاه‌های دیگر، ضمن رعایت کامل بی‌طرفی و مرّ قانون، در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت بالا و برگزاری انتخابات سالم و قانونی، همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان این‌که وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی برگزاری یک انتخابات کاملا آرام، قانونی، ‌سالم و باشکوه را تدارک دیده‌اند، گفت: نظر‌سنجی‌ها از حضور 60 درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و‌ من حضور بالای 70 درصدی را پیش‌بینی می‌کنم.

فتاح غلامی

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها