انجام نخستین نشاء سنتی برنج در صومعه‌سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از انجام نخستین نشاء‌ سنتی برنج در روستای نوخاله اکبری صومعه‌سرا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۴۴

احمد پادیاب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام نخستین نشاء سنتی برنج در صومعه‌سرا،‌ اظهار کرد: نخستین نشاء برنج به روش سنتی در سال زراعی 96در زمین شالیکاری حسن شهرستانی از نوع رقم هاشمی در روستای نوخاله اکبری صومعه‌سرا انجام شده است.وی به پرداخت تسهیلات سه و نیم میلیارد تومانی به کشاورزان صومعه‌سرایی جهت خرید ماشین‌آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود50 درصد اراضی شهرستان معادل 14هزار هکتار با استفاده از ماشین نشاء کار به‌صورت مکانیزه کشت شود که نسبت به سال گذشته 30درصد رشد خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان این‌که نشاء مکانیزه نقش موثری در کاهش هزینه‌های تولید دارد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های این مدیریت، راه‌اندازی و توسعه بانک نشاء‌ است.

پادیاب با بیان این‌که راه‌اندازی بانک نشاء در راستای اجرای طرح‌های زیربنایی هم‌چون طرح تجهیز و نوسازی اراضی صورت می‌گیرد، گفت: توسعه بانک نشاء در راستای تکمیل زنجیره تولید و کاشت برنج است.

وی به ایجاد دهمین بانک نشاء صومعه‌سرا در روستای لیفشاگرد طی روزهای گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش تولید،‌ کاهش هزینه،‌ ایجاد اشتغال،‌ تهیه نشاء‌ سالم و عاری از هر گونه بیماری برنج،‌ کاهش بذر در خزانه و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی از اهداف ایجاد بانک نشاء است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها